BANJALUKA, Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Čubrilović izjavio je danas da Vlada Srpske poštuje sve obaveze prema “Željeznicama Republike Srpske” /ŽRS/ preuzete Zakonom o budžetu, odnosno da redovno isplaćuje grant od 25 miliona KM i izmiruje kreditne obaveze.
“`ŽRS` sigurno imaju mnogo potreba, a pojedine zemlje iz okruženja procentualno više izdvajaju za svoje željeznice nego Srpska. Opterećenja postoje u obavezama, kreditima, zaduženjima, gubicima i najkasnije do juna ove godine mora da se iznađe plan rješavanja tih problema”, rekao je novinarima Čubrilović, nakon sastanka sa članovima Uprave “ŽRS”.
On smatra da je najbrži put za “ozdravljenje” željezničkog sistema u Srpskoj dirigovani stečaj.
“Ta vrsta stečaja poznata je u svijetu, kao i način na koji se provodi”, kaže Čubrilović.
On je naveo da se isplata zaostalih plata u željeznicama mora finansirati kreditom.
“Raduje činjenica da se fizički obim posla na `Željeznicama` povećava, ali je loše što se troškovi povećavaju i dovode ovo preduzeće u probleme. Naše se željeznice ništa bitno ne razlikuju od željeznica u okruženju i Srpska mora aktivno da učestvuje u rješavnju postojećih problema”, zaključio je Čubrilović.
Generalni direktor “ŽRS” Dragan Savanović istakao je da je kumulativni gubitak ovog preduzeća 185 miliona KM, te da je broj radnika smanjen za 150 u odnosu na prošlu godinu.
Savanović je ocijenio da je stečaj željeznica jedan od načina rješavanja postojećih problema i naglasio da je u “ŽRS” do kraja prošle godine bilo zaposleno 3.484 radnika.
On je naveo da su gubici “ŽRS” za prošlu godinu oko 18 miliona od čega je osam miliona KM gubitaka iz prethodnih godina, te dodao da smatra da je 25 miliona KM granta Vlade Srpske nedovoljno za “ŽRS”.
“U ŽRS su povećani troškovi za plate za oko pet miliona KM obzirom na uvođenje poreza i doprinosa na topli obrok i neoporezivi dio plate. O grantu Vlade Srpske i dalje ćemo razgovarati i nadam se da ćemo opravdati naše tvrdnje da je to nedovoljno novca”, rekao je Savanović.
On je napomenuo da su u prošloj godini povećani poslovanje i prihodi “ŽRS” za 10 odsto iako je bilo mnogo legalnih i nelegalnih štrajkova.
“U ovoj godini plan je da se povećaju prihodi za pet odsto u odnosu na prošlu godinu, kao i da se prevoz robe poveća za četiri odsto”, zaključio je Savanović. Srna
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
“Naše se željeznice ništa bitno ne razlikuju od željeznica u okruženju”
A zašto se uopšte upoređuje sa željeznicama iz okruženja. Kao da su one mjerilo poslovanja sa “pažnjom dobrog privrednika”