BANJALUKA, Veliki trgovinski centri gotovo svakodnevno organizuju akcijske prodaje različitih artikala, ali se interes kupaca u najvećem broju slučajeva svodi na kupovinu mesa, peciva, voća i povrća, ulja, brašna i pašteta.
Tako daleko manji interes potrošača vlada za akcijsku kupovinu proizvoda iz kategorije kućne hemije i lične higijene, a o potražnji raznih tehničkih uređaja da i ne govorimo.
Sve ovo ukazuje na veliku krizu i veoma slabu kupovnu moć stanovništva RS, što potvrđuju i stavovi predstavnika potrošačkih organizacija.
Dragovan Petrović, sekretar Pokreta potrošača RS, rekao je da je ova lista najtražnijih proizvoda na akcijama još jedan pokazatelj slabog standarda potrošača u RS, koji je posljednjih godina u blagom padu.
“Jednostavno vrlo je teško isfinansirati sve ono što bi čovjek htio da kupi i ljudi su u situaciji da namiruju ono što je nužno i kupuju onoliko koliko može da zadovolji elementarne potrebe”, rekao je Petrović i dodao da kupuju vrlo racionalno, te da nema ispunjavanja nekih prohtjeva kao nekad.
Naveo je da su potrošači primorani da se tako ponašaju, a da trgovci znaju da im je opao promet kod svih artikala, posebno skupljih i kvalitetnijih, pa sve što ima visoku cijenu ima pad tražnje. Isto tako mišljenja ekonomskih stručnjaka su da je to jedan od pokazatelja slabe kupovne moći stanovništva.
Međutim, Miloš Todorović iz Udruženja ekonomista SWOT, još dodaje da je očekivano da građani najviše kupuju hranu, jer ona zauzima najvći dio potrošačke korpe.
Dijana Milanković-Kusturić, PR menadžer “Delhaize BH”, rekla je da ova kompanija u svojim prodajnim objektima “Tempo”, “Maxi” i “MiniMaxi” organizuje brojna, različita akcijska sniženja. Govoreći o tome koji su proizvodi najtraženiji od strane potrošača, rekla je da su to prije svega proizvodi iz “svježeg” asortimana.
“Znači, najtraženiji su meso, voće, povrće, te pekarski proizvodi, koji su i zastupljeni na svim našim redovnim i vikend akcijama, sa najatraktivnijim sniženjima i cijenama što ih čini i najzanimljivijim za potrošače”, rekla je ona i dodala da su tu i artikli koji spadaju u kategoriju osnovnih životnih namirnica, poput ulja, brašna i šećera, kao i pojedini proizvodi iz kategorije kućne hemije i kategorije proizvoda za ličnu higijenu.
Ona je navela da izbor proizvoda zavisi o kojoj vrsti akcijskog sniženja je riječ, te da pored redovnih i vikend akcija, organizuju i specijalna tematska akcijska sniženja.
U Službi za odnose s javnošću “Merkator centra” Banjaluka, koji stalno organizuje akcijske prodaje širokog asortimana artikala, rekli su da se prilikom odabira proizvoda rukovode time da su to najtraženiji, atraktivni i kvalitetni proizvodi, te da odgovaraju na želje i potrebe kupaca.
Naveli su da su najtraženiji artikli prilikom sniženja upravo osnovne životne namirnice, meso, od čega najviše piletina i junetina, zatim paštete, te sezonsko voće i povrće, a od drugih artikala se izdvajaju pelene.
Naveli su da “Merkator” omogućuje najširi asortiman potreban domaćinstvu, te da se posebna pažnja poklanja svježem programu i to odjelima mesnice, gastro, delikatesima, te voću i povrću. Nezavisne novine