ŽENEVA/FRANKFURT, Njemački proizvođač luksuznih automobila BMW objavio je rast profita od 51 odsto minule godine, na 4,9 milijardi evra (6,43 milijarde dolara).
Ukupna prodaja kompanije povećana je za 14 odsto, na 68,82 milijarde evra.
Uprava grupacije najavila je da će povećati dividendu i isplate akcionarima na 2,3 evra po dionici, sa 1,3 evra u prethodnom periodu, prenijele su agencije.
Izvršni direktor BMW-a Norbert Rajthofer izjavio je da je kompanija lani postavila nove rekorde u prodaji vozila, prihodu i profitu, čime su “više nego ispunjeni svi ciljevi” jer je to “bila najuspješnija godina u istoriji kompanije”.
BMW i njegovi glavni konkurenti “Dajmler” i “Folksvagen” ostvarili su takođe veliku zaradu od izvoza automobila zahvaljujući privrednom oporavku SAD i snažnoj tražnji u Kini i na drugim tržištima u usponu.
Kompanija očekuje nastavak visoke stope rasta i u ovoj godini. BMW je povećao prodaju 14,2 odsto, na 1,669 miliona vozila, što je podstaklo lanjski prihod 13,8 odsto, na 68,821 milijardi evra.
Skupa sa vodećim BMW brendom, kompanija je obezbijedila povećanje proizvodnje robnih marki “mini” i “rols-rojs”, kao i motocikla. Prodaja brenda BMW porasla je 12,8 odsto, robne marke “mini” 21,7 procenata a “rols-rojsa” čak 30,5 odsto. Tanjug