VAŠINGTON, Poslovni promet američkih novina ostvaren preko interneta ni približno ne može da pokrije gubitak prihoda od njihovih papirnih izdanja, rezultati su najnovijeg istraživanja.
“Za svaki dolar dobijen preko interneta sedam dolara je izgubljeno u papirnim izdanjima”, zaključuje se u studiji Centra za istraživanje “Po” /The Pew Research Center/.
Istraživanje je provedeno od kraja 2010. do početka 2012. godine, a baziralo se na povjerljivim poslovnim podacima, dobijenim od 38 listova iz šest različitih grupacija. Ovi listovi i dalje realizuju 92 odsto prihoda papirnim izdanjima.
Opšte mišljenje je da i 15 godina od kada je počelo objavljivanje preko interneta menadžeri i dalje imaju utisak da tek počinju da razmišljaju šta treba raditi da bi se suočili sa padom tradicionalnih čitalaca, navodi se u studiji.
Studija pokazuje da ovaj sektor nije još mnogo napredovao ka nalaženju ekonomskog modela koji može da zamijeni nekad unosan tradicionalni model, iako je globalni promet od reklama u novinama skoro prepolovljen za samo nekoliko godina.
“Sektor je reagovao na ove gubitke povećanjem cijene pretplata. Čak i na ovaj način ukupni obrt listova pao je za više od 40 odsto u protekloj deceniji”, navodi se u studiji ovog istražnog centra.
Prema autorima studije, listovi koji najbolje prolaze jesu oni koji mogu oglašivačima da predlože konkretne ciljne grupe čitalaca na internetu.
Ipak, samo 40 odsto njih je potvrdilo da je to “značajan dio njihove metode prodaje”.