LONDON, Svjetsko tržište piva poraslo je lani za 2,7 odsto zahvaljujući tržištima u razvoju, a u ovoj godini njegov bi rast trebao blago usporiti, na 2,5 odsto, procjenjuje istraživačka grupa Plato Logic.
Time je grupa povisila procjenu za prošlu godinu, budući da je u septembru procijenila rast svjetskog tržišta piva u 2011. po stopi od 2,5 odsto. “Sveukupno gledano, bolja provizorna brojka za 2011. ukazuje na dalji stabilni oporavak i predstavlja poboljšanje u odnosu na 1,6-procentni rast u 2010. i 0,4-procentni rast u 2009. godini”, naveo je u saopštenju Platov direktor Ian Pressnell.
Ljestvica četiri najveće svjetske pivare nije se mijenjala u 2011., pa je Anheuser-Busch InBev zadržao prvo mjesto, drugo je ponovo pripalo SABMilleru, treće Heinekenu a četvrto Carlsbergu. Velika četvorka drži oko 50 odsto udjela u svjetskom tržištu. Među prvih deset nalaze se još kineski Tsingtao i Bejing Yanjing, meksički Grupo Modelo, američko-kanadski Molson Coors, japanski Kirin i turski Anadolu Efes. Hina