PRAG, Češke firme prošle godine su izvezle robe u rekordnoj vrijednosti od tri biliona kruna (120 milijardi evra), a oko 83 odsto je izvezeno u zemlje Evropske unije.
Premijer Petr Nečas je zajedno sa ministrom industrije i trgovine Martinom Kubom predstavio novu izvoznu strategiju Češke do 2020. godine.
Nova izvozna strategija trebala bi da smanji zavisnost češkog izvoza na tržišta EU, proširi strukturu izvoznih proizvoda, uključi više malih i srednjih preduzeća da izvoz ne zavisi od nekoliko velikih firmi.
Strategija takođe definiše 12 prioritetnih zemalja za češki izvoz, kao što su Brazil, Kina, Indija, Irak, Ukrajina i SAD. Materijal obuhvata i 28 interesnih zemalja na koje bi trebalo da se obrati veća pažnja. A samostalno su navedene i zemlje članice EU.
Prioritetne zemlje su po pravilu velike ekonomije i tržišta na kojima su češke firme ranije bile prisutne, i na kojima zaostaju za konkurencijom iz drugih zemalja.
“Interesne zemlje se odlikuju visokom dinamikom rasta uvoza i u njima vidimo obećavajući potencijal za češke firme”, ukazao je Kuba, prema kome će zemlje EU i dalje biti najvažnije odredište za češke izvoznike.
“U EU namjeravamo da se usmjerimo na očuvanje postojećih pozicija i njihov dalji razvoj u interesu malih i srednjih preduzeća”, naglasio je Kuba. Tanjug