BEOGRAD, Više od polovine građana Srbije smatra da je ekonomska situacija njihove porodice lošija nego godinu dana ranije, a pad standarda i kupovne moći uticali su da građani sve manje troše, pokazalo je istraživanje Ipsos stratedžik marketinga sprovedeno u septembru.
Direktor istraživanja Predrag Kurčubić izjavio je na konferenciji za novinare da je svega 7,5 odsto građana Srbije ocijenilo da živi bolje nego septembra 2010. godine, dok se ekonomski položaj kod trećine nije promijenio.
On je rekao da raste procenat ljudi koji radije kupuju i imaju više povjerenja u proizvode domaćih proizvođača nego stranih, dok gotovo 40 odsto građana nastoji da kupovinom domaćih proizvoda pomogne srpskoj privredi.
Kurčubić je napomenu da raste broj kupaca i povjerenje u privatne trgovačke marke.
Bezmalo 50 odsto potrošača u Srbiji smatra da su proizvodi domaćih trgovačkih marki podjednako kvalitetni kao i brendirani, dok 47 odsto misli da su poznatiji proizvodi, ipak, boljeg kvaliteta.
Ističući da trećina populacije kupuje jefinije robne marke, Kurčubić je dodao da tu vidi šansu trgovinskih lanaca.
U Srbiji je u blagom padu broj građana koji svakodnevno idu u malu kupovinu gdje potroše do 1.000 dinara, za 23 odsto se smanjio broj potrošača koji jednom mjesečno idu u velike kupovine do 10.000 dinara, ali je i dalje veliki procenat onih koji velike kupovine obavljaju u malim prodavnicama blizu mjesta stanovanja.
Kad su u pitanju velike trgovine, najpopularniji su Maksi Delez, Merkator S, Idea, Dis, Univereksport, Metro. Tanjug