DOBOJ, Poslije gotovo mjesec i po blokade željezničkog saobraćaja jutros je krenuo prvi putnički voz, čime su mašinovođe na Željeznicama Republike Srpske /ŽRS/ ispoštovale dogovor sa predsjednikom i premijerom RS Miloradom Dodikom i Aleksandrom Džombićem i sada je na potezu Uprava preduzeća koja treba da obavi svoj dio posla, javio je dopisnik Srne.
Generalni direktor ŽRS Dragan Savanović nalazi se na Trećem međunarodnom simpozijumu saobraćaja i komunikacija, koji se održava u Doboju, dok će se Uprava ŽRS, kako Srna nezvanično saznaje, o novonastaloj situaciji zvanično oglasiti tokom dana.
Međunarodni putnički voz broj 258, koji saobraća na relaciji Sarajevo – Budimpešta, krenuo je jutros, a Prve mašinovođe koje su sjele u lokomotivu putničkog voza su Dragan Božić i Ljubomir Stevanović.
“Koristimo ovu prilku da se zahvalimo predsjedniku RS Miloradu Dodiku koji je smogao snage i volje da pomogne da agonija u ŽRS bude završena”, rekao je Srni Simo Cvjetković, predsjednik Samostalnih sindikata mašinovođa na ŽRS.
Prema njegovim riječima, sve u vezi utvrđivanja visine naknade po osnovu kilometar časa biće rješavano u prespektivi, dok će mašinovođe u potpunosti poštovati jučerašnji dogovor sa Dodikom i Džombićem.
“Mašinovođe, koje su do sada bile u obustavi, javili su se jutros u 7.00 časova u sve sekcije za vuču vozova kojima pripadaju”, naglasio je Cvjetković.
Prema njegovim riječima, sada na scenu stupa Uprava ŽRS koja treba da završi svoj dio posla u skladu sa jučerašnjim dogovorom iz Banjaluke.
Predstavnici mašinovođa na sinoćnjem sastanku sa Dodikom i Džombićem obavezali su se da prekinu obustavu rada, a zauzvrat su dobili obećanje da će svi budući problemi biti rješavani u dogovoru sa njima i Upravom ŽRS.
Predsjednik Dodik rekao je da neće biti nikakvog revanšizma prema mašinovođama, ali da treba nastaviti proces utvrđivanja odgovornosti za propuste.
Mašinovođe su bile u štrajku od 10. oktobra, tražeći isplatu razlike u zaostatku dodatka na platu koji se u stručnoj terminologiji naziva kilometar, kao i nastavak isplate kilometra po ranije utvrđenoj cijeni od 2,4 KM.
Štrajk mašinovođa nanio je ogromne štete kompaniji, ali i privredi RS. Generalni direktor “Željeznica RS” Dragan Savanović ranije je rekao da direktna dnevna šteta prelazi 50.000 maraka samo kada je u pitanju smanjen obim prevoza, a procjene su da je kompaniju ovaj štrajk koštao više od dva miliona KM. Stanje u kompaniji dodatno otežava i gubitak koji u devet mjeseci ove godine iznosi 15,6 miliona KM. Srna
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
45 dana nisu mašinovodje dolazile na posao,jedina kazna je otkaz, pa na biro a ŽRS neka raspiše konkurs za prijem novih mašinovodja.
Dobojski lobi na čelu sa Petkom S. I Simom C. su sve krivi a podržali su ih glupi banjalučani koji nznaju suštinu problema a to je da gen. direktor mora biti iz Doboja pa da može kriminal Petkov i njegove družine sakriti.
A to je:
1.vraćanje novcas Mitalu
2.zapšljavanje za novac i glasove
3.upravljanje sa nad.odborom od strane Petka jer je on nesposoban,senilan i kriminalan
4.kriminal sa Bimalom iz Brčkog
5.putovanja u inostranstvo a korist nikakva
6.snimanje filma
7.reklamiranje ŽRS , ITD,ITD