TREBINJE, Nacrt zakona o zaštiti potrošača Republike Srpske sadrži više novina kojima će potrošači i njihova prava biti znatno zaštićeniji, rekla je pomoćnik ministra za trgovinu i turizam Dušanka Tegeltija.
Tegeltija je na okruglom stolu ”Zaštite prava potrošača u Republici Srpskoj” u Trebinju pojasnila da je jedna od tih novina knjiga reklamacija koja će biti u svakoj trgovini i trgovac će biti obavezan da na svaku napisanu primjedbu odgovori u zakonskom roku od osam dana.
“Nacrtom zakona propisano je i uvođenje arbitražnog odbora za potrošačke sporove pri Privrednoj komori RS i Zanatsko-preduzetničkoj komori RS, što ranije nije bilo u zakonima”, dodala je Tegeltija uz pojašnjenje da je riječ o vansudskoj zaštiti s ciljem skraćivanja roka u kome problem može biti riješen.
Novi zakonski akt predviđa i formiranje savjetodavnih tijela koja će učestvovati u formiranju cijena vode, električne energije i u donošenju sličnih odluka.
Neška Ilijić, izvršni direktor Udruženja građana “Oaza” koje se bavi zaštitiom potpršačkih prava, rekla je da se građani Trebinja najčešće žale na račune za komunalije i telekomunikacijske usluge.
“Najčešće imamo žalbe na sektor javnih usluga, odnosno račune za naplatu utrošene vode ili za promjenu tarifa naplate kod telekomunikacionih usluga, te žalbe potrošača prilikom kupovine prehrambenih ili tekstilnih prozivoda”, dodala je Ilijićeva.
Ona je napomenula da je ovo udruženje uspješno riješilo veliki broj prijavljenih slučajeva.
Zakon o zaštiti potrošača do sada je postojao samo na nivou BiH, dok će novi Zakon biti entitetski, odnosno na nivou RS.
Na okruglom stolu, na kome će biti razmatran i prijedlog novog zakona o zaštiti potrošača, predviđeno je da prvog dana prisustvuju predstavnici udruženja za zaštitu potrošača iz cijele RS, dok će sutra učestvovati i proizvođači i trgovci iz trebinjske regije.
Organizator okruglog stola je Ministarstvo trgovine i turizma Republike Srpske. Srna