BEOGRAD, Evropa neće tolerisati „uska grla“ na saobraćajnim koridorima, koji je, između ostalog, povezuju i sa Istokom.
Tačno je da najbliži put vodi preko Srbije, ali je činjenica da u Srbiji najvažniji drumski pravac još nije završen, a željeznički je u veoma lošem stanju. Za zemlje članice EU, Evropska komisija usvojila je prijedlog transformacije postojećih koridora u jedinstvenu transportnu mrežu, čime će se ukloniti sve prepreke, unaprijediće se infrastruktura i do 2030. godine biće uloženo 500 milijardi evra, od kojih čak polovina do 2020. godine.
Najveća konkurencija Kordoru 10 je Koridor 4, koji prolazi kroz Rumuniju i Bugarsku, zemlje članice EU. Kako je tranzitni saobraćaj iz Evrope ne bi zaobišao ovim alternativnim koridorom, Srbija bi morala što prije da završi posao na glavnom drumskom i željezničkom pravcu.
– To što je nova mapa koridora rađena samo za članice EU, ne znači da će naši koridori, kada budu završeni, biti zaobiđeni za transport robe iz Evrope – kaže Goran Rodić iz Privredne komore Srbije. – Ali, ovakva ulaganja, koja EU planira za infrastrukturu zemalja članica trebalo bi da budu opomena Srbiji da što prije svoju mrežu osposobi za transport robe i putnika po evropskim standardima. Svako odugovlačenje imaće nesagledive posljedice za privredu. Velika je vjerovatnoća da će drumski Koridor 10 kroz Srbiju biti završen za dvije godine, ali je veliko pitanje šta će biti sa željeznicom, koja je u očajnom stanju.
Kombinacija
Evropa insistira na takozvanom kombinovanom transportu, koji obuhvata sve vidove saobraćaja. Beograd je idealno mjesto za kombinovani transport, jer je centar za vazdušni, drumski, željeznički i riječni saobraćaj.
– Najjeftiniji vid saobraćaja je riječni, a Srbija ima tu sreću što je Dunav kroz cijelu njenu teritoriju plovan, i to je naša razvojna šansa – ističe Goran Rodić. Novosti
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Imamo mi sreću da imamo štošta, ali kada postaviš pitanje: Šta ste konkretno uradili za razvoj riječnog saobraćaja, dobićeš , umjesto odgovora, slijeganje ramenima.