DOBOJ, Mašinovođe Republike Srpske zatražili su od naležnih da hitno preduzmu odgovarajuće korake da bi se agonija u “Željeznicama RS” privela kraju kako “zaštitu svojih prava ne bi morali iskazivati na drugim mjestima i na druge načine”.
Oni ostaju pri tvrdnji da se ne protive objektivnom utvrđivanju odgovornosti za nastalu situaciju i da su spremni za rad i trenutno pokretanje vozova kako su obećali predsjedniku Republike Srpske bez dodatnih uslova.
U saopštenju mašinovođe ističu da vozove uglavnom voze “neobučene mašinovođe i pomoćnici, neodgovarajuće zdravstvene sposobnosti sa nedovoljnim odmorom između smjena”.
Mašinovođe ukazuju da nije tačno da se njihove plate kreću od 1000, 1500, 2335 maraka, navodeći da je prosječna plata oko 780 maraka.
Uprava Željeznica Republike Srpske juče je saopštila da još ostavlja mogućnost mašinovođama “koji odbijaju da rade”, nakon što su zaustavili saobraćaj 10. oktobra, da se vrate na posao. U saopštenju je navedeno da očekuju dolazak prve grupe mašinovođa iz Srbije, “koji će svakako doprinijeti povećanju broja teretnih vozova koji saobraćaju, a samim tim i ispunjavanje obaveza prema komintentima i kompletnoj privredi RS”.
Radna grupa za sačinjavanje prijedloga rješenja za uspostavljanje potpunog željezničkog saobraćaja uradila je informaciju o stanju u “Željeznicama Republike Srpske” /ŽRS/ i uputila je Vladi RS, koja će je razmatrati na narednoj sjednici, zakazanoj za četvrtak, 24. novembar.
Premijer RS Aleksandar Džombić istakao je da je najbitnije da se uspostavi željeznički saobraćaj i da prioritet bude transport robe kako se ne bi zaustavila proizvodnja u pojedinim kompanijama u RS i nanijela još veća šteta.
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
780 maraka mozda jeste plata a tu jos dolazi topli obrok i jos mnogo toga tako da se fino nabere na kraju mjeseca a sto se tice masinovodja nisu oni bogom dani i lokomotiva nije Space Shuttle pre par dana u kafani na zeljeznickoj stanici slusam dvojicu naivnih masinovodja koji su u strajku kako razgovaraju a poenta njihovog razgovora je da ako ZRS ode u stecaj oni ce lako naci posao kod privatnih kompanija da voze lokomotive pritom misleci na Arcelor Mittal ali nisu ni svjesni da bi tamo vozili po 12 ili 15 sati za samo 780 maraka bez mogucnosti za strajk .Druga vrsta parazita na ZRS su kondukteri koji nemilice kradu naplacujuci po marku dve a pare stavljaju sebi u dzep.Najveci parazit je samo rukovodstvo poznat mi je slucaj gde su dvojica poslovodja otudjila opremu pa se pojavila na tenderu i prodala istu opremu kao svoju u saradnji sa nekim vise pozicioniranim za to cak postoje i pisani tragovi.pozzzzzzzzzzzz