DOBOJ, Preduzeće “Željeznice Republike Srpske” (ŽRS) su, nakon obustave rada mašinovođa, uspostavile teretni saobraćaj u obimu kojim su zadovoljni komitenti, saopšteno je iz Uprave ove kompanije.
Iz ŽRS podsjećaju da se svakodnevno povećava broj mašinovođa i njihovih pomoćnika koji aktivno rade na prevozu robe, tako da trenutno ima 14 mašinovođa i 12 pomoćnika.
Javljaju se i novi zainteresovani koji će, ako budu posjedovali neophodne kvalifikacije i ljekarska uvjerenja, zasnovati radni odnos u preduzeću, navodi se u saopštenju Uprave ŽRS.
U saopštenju se ističe da je od nelegalne obustave rada mašinovođa ŽRS, 10. oktobra, uspostavljanjem teretnog saobraćaja deblokiran proces rada privrednih subjekata RS, međi kojima i kompanije “Arselor mital” iz Prijedora, kao i smanjeni troškovi ležarina vozova prema susjednim željezničkim upravama.
Iz ŽRS navode da mašinovođe izvršavaju manevru u stanicama Brčko, Zvornik, Novi i Šamac i djelimično u Doboju, Banjaluci, Stanarima, Vrbanji, Ramićima i Omarskoj, a mašinovođe Željeznica Federacije BiH prugama ŽRS redovno prevoze sve terete za potrebe privrede Federacije BiH.
Istovremno mašinovođe Željeznica RS i danas su u Doboju mirnom šetnjom do sjedišta kompanije izrazili nezadovoljstvo, jer Uprava odbija da im isplati razliku u plati.
Mašinovođe, koje su zbog obustave rada suspendovane, od jutros saslušava i disciplinska komisija tog javnog preduzeća.
Prema ranijim tvrdnjama nadležnih u Željeznicama RS, ukoliko komisija utvrdi da su obustavom radom mašinovođe prekršile Zakon o radu, biće će im uručeni otkazi.
Mašinovođe su od 10. oktobra u štrajku i traže isplatu razlike u zaostatku dodatka na platu, koji se u stručnoj terminologiji naziva kilometar, kao i dalju isplatu kilometra po ranije utvrđenoj cijeni od 2,4 KM.
Predsjednik RS Milorad Dodik izjavio je tokom vikenda da je sastanak sa mašinovođama moguć nakon prekida štrajka i pozvao ih da se sa upravom dogovore o radnom rasporedu i da počnu da rade.
Dodik je rekao da neke stvari nisu dopustive u državi koja mora da funkcioniše, te da ŽRS nisu ničije vlasništvo, a da se javne funkcije Željeznica moraju obavljati i da tu nema prostora za nadmudrivanje od “marku ili dvije”.