BEOGRAD, Most kod Beške mogao bi građane Srbije da košta dva i po puta više nego što su ugovorili austrijska Alpina i Putevi Srbije.
Izvođaču radova koji se prije pet godina obavezao da most izgradi za 37 miliona evra do sada je za radove isplaćeno 43 miliona evra, piše Politika.
List navodi da Alpina sada na ime naknadnih troškova traži da joj bude uplaćeno dodatnih 50 miliona evra. Sa druge strane, Putevi Srbije su procjenili da ova investicija košta ukupno 52 miliona evra i više od toga neće platiti.
Ako se ovo uzme u obzir ne čudi što mjesec dana od otvaranja javnost ne zna koliko košta izgradnja dva kilometra ćuprije preko Dunava.
Prilikom nedavnog otvaranja mosta, šef tog projekta i tehnički direktor preduzeća Alpina Srbija Zoran Kostić je rekao da će konačna cijena izgradnje novog mosta kod Beške biti poznata, zbog naknadnih radova na tom objektu, za dva do tri mjeseca.
On je tada podsjetio da je ugovorena vrijednost radova za izgradnju novog mosta na Dunavu kod Beške 33,7 miliona evra, što je finansirala Evropska banka za obnovu i razvoj.
Kostić, ipak, nije mogao da precizira koliko je tačno koštala izgradnja novog mosta kod Beške jer će to biti poznato kada bude urađen završni obračun.
Na svečanosti otvaranja mosta kod Beške, predsjednik Srbije Boris Tadić je, ne krijući oduševljenje, rekao da na most kod Beške treba dovesti i đake i omogućiti svim građanima da se uvjere u ljepotu “čudesne kolonade stubova”.
Tadić je za novi most na Dunavu kod Beške rekao da je fantastično arhitektonsko građevinsko djelo i da zaslužuje da mediji pišu o tome, da se prave pjesme i filmovi. Po njegovoj ocjeni, most kod Beške je “herojsko djelo” jer su ljudi koji su ga gradili rizikovali živote.
Podsjetimo, još u avgustu je objavljeno da će most kod Beške koji kao podizvođač za Puteve Srbije gradi Alpina zbog dodatnih radova koštati državu 40 umjesto planiranih 33 miliona evra. B92, Politika