– Podružnica poznate francuske firme “Sanef ITS Tehnolija” najavila tužbu, krivičnu prijavu i privremenu mjeru zbog naplatnih kućica na auto-putu Banjaluka-Gradiška
– Topić: Niko nas nije kontaktirao iz “Sanef”-a u vezi tužbe, ali da je sve urađeno po zakonu potvrdila je Kancelarije za žalbe BiH
BANJALUKA, Konzorcijum firmi koju čini francuska kompanija „Sanef ITS Tehnologije“ Split i dva banjalučka preduzeća, najavio je podnošenje tužbe Sudu BiH, te krivičnih prijava zbog sumnje u korupciju prilikom izbora firme „Kaldera kompani“ Laktaši kao najboljeg ponuđača za nabavku opreme za naplatu putarine na autoputu Banjaluka–Gradiška, saznaje poslovni portal CAPITAL.ba. U JP “Autoputevima RS” odgovaraju da je sve urađeno po zakonu, što je potvrdila i Kancelarija za razmatranje žalbi, te najavljuju konačnu realizaciju projekta naplate putarine koji mjesecima kasni upravo zbog žalbi učesnika na javnom tenderu.
„Sanef ITS Tehnologije“ preko svoje ćerke firme zajedno sa dvije banjalučke firme „Exin“ i „Fittich BL“ odbijene su na tenderu iako su dale su ponudu koja je znatno jeftinija od ponude „Kaldere“ Milenka Čičića koja nema iskustva u poslovima naplate putarine, te je zbog ispunjavanja formalnih uslove, napravila konzorcijum sa Institutom „Mihajlo Pupin“ Beograd.
„Sanef ITS Tehnologije“ se žalio Kancelariji za žalbe BiH ali je njihov prigovor odbijen. Zbog uvjerenost da je sve dio korupcijskog dogovora, sada, kažu, pokreću tužbu Sudu BiH, podnose prijavu Agenciji za istragu i zastita (SIPA) i traže zaustavljanje svih radova i početka naplate putarine na autoputu Banjaluka-Gradiška, dok se sudski postupak ne završi.
„Tražićemo od Suda privremenu mjeru, odnosno zabranu provođenja ugovora dok se sudski postupak ne završi, zbog osnovane sumnje u korupcionaško djelovanje na relaciji „Autoputevi RS“- Kancelarija za žalbe BiH“, izjavio je za CAPITAL.ba Branko Vujović predstavnik firme „Sanef ITS Tehnologije“.
Topić: Rješenje potvrda da smo sve uradili po zakonu
Direktor JP Autoputeva RS Dušan Topić rekao je za CAPITAL da je Rješenje Kancelarije za razmatranje žalbi potvrdilo da je postupak proveden u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama BiH, te da se kreće u potpisivanje ugovora i realizaciju projekta.
„Drugi učesnici u postupku, u skladu sa ovim Rješenjem imaju pravo na pravni lijek. Mi sa njihove strane nismo kontaktirani niti imamo bilo kakve informacije o pokretanju žalbe. Za nas je važno da je cijeli postupak proveden po zakonu“, kaže Topić.
Vujović: Ništa nije gotovo
„Gospodin Topić jako griješi kada kaže da stvar definitivno završena, jer postoji procedura tužbe prema Sudu BiH, koja će, obzirom na bizaran razlog odbijanja naše žalbe vjerojatno rezultirati vrlo ozbiljnim posljedicama za Kancelariju za žalbe, „Autoputeve RS“ i Budžet RS. Kancelarija za žalbe je donijela potpuno pogrešan i tendenciozan zaključak koji „apsolutno“ nije u skladu sa zakonom. To ćemo dokazati na Sudu“, kaže Vujović.
On tvrdi da će na kraju sudskog epilog Republika Srpska pretrpjeli milionsku štetu.
Iz Budžeta RS, kaže Vujović, moraće se platiti troškovi prve žalbu koju je “ Sanef ITS Tehnologije” dobili u maju (12.000 KM plus advokatski troškovi 4.000 KM).
No, najveća posljedica po RS će biti izgubljena zarada na putarinama zbog žalbenih postupaka tokom kojih je već izgubljeno 12 mjeseci.
„Ako dobijemo tužbu na Sudu BiH tad će nam se trebati platiti obeštećenje u iznosu 10% od vrijednosti ugovora plus advokatski troškovi“, kaže Vujović.
Tvrdi da su Autoputevi RS u saradnji sa Kancelarijom za žalbe, „izbacili njihov konzorcij iz igre kako bi se pošto-poto ugovorio posao sa Kalderom“.
„Neću sad tvrditi tko ima bolje informatičko rješenje za naplatu putarine, samo ću konstatovati da Sanef ima instalacije po mnogim državama svijeta na svim kontinentima, a da Mihajlo Pupin te poslove radi samo u Srbiji i dijelu BiH“, ističe Vujović.
Tumačenje zakona
Kancelarija za žalbe BiH je odbacujući žalbu ocijenila da je konzorcijum koji čini „Sanef“ nekvalifikovani ponuđač i da je s pravom elimisan iz postupka javne nabavke, jer nije dostavio dokaze o prethodnim uspješnim poslovima.
„Bez obzira što je naš Konzorcijum u žalbi isticao, da smo dostavili potvrde primatelja, kao što se to i tražilo tenderskom dokumentacijom, ali i član 26. Zakona o javnim nabavkama, Kancelarija za žalbe je ocijenila da mi pogrešno tumačimo Zakon te da je članu 26. propisano „krajnji korisnik“. To je nevjerovatno! Svako se može uvjeriti da je u članu 26. Zakona o javnim nabavkama propisano da potrebno kao dokaz dostaviti „potvrdu primatelja“, a ne „krajnjeg korisnika“, kako to tvrdi Kancelarija za žalbe u svom rješenju“, kaže Vujović.
„Dakle, Kancelarija za razmatranje žalbi BiH nas nastoji uvjeriti da ne vjerujemo onome što vidimo da piše u zakonu, već ono što oni misle da treba. Faktički zbog krivotvorenja odredbi Zakona o javnim nabavkama od strane Kancelarije za razmatranja žalbi BiH, građani Republike Srpske će platiti više od 150 000 KM skuplju opremu za naplatu putarine“, kažu u „Sanef ITC Tehnologije“.
Portal CAPITAL je krajem jula ove godine objavio tekst da su JP “Autoputevi RS” na tenderu odobrali “Kalderu Kompani” za izvođača iako je njihova ponuda bila znatno skuplja “Sanef”-a. (www.capital.ba/republika-srpska-zaratila-sa-francuskom-zbog-kaldere/)
CAPITAL: Siniša VUKELIĆ