VAŠINGTON, BERN, Američki proizvođač luksuznog nakita Tifani (Tiffany) u drugom tromjesečju povećao je neto profit 16 odsto, na 124 miliona dolara, uglavnom zahvaljujući rastu na američkom kontinentu i u regionu Azija-Pacifik, saopšteno je u toj kompaniji.
Grupacija je profitirala od pojeftinjenja sirovina, ali i poskupljenja finalnih proizvoda, prenio je švajcarski list 24 sata.
U skladu s ovim rezultatom, Tifani je podigao prognozu profita po akciji za cijelu godinu, računajući ubuduće na 4,20 do 4,30 dolara, umjesto 4,15 do 4,25 dolara, kako je ranije objavio.
“Rast u drugom kvartalu dugujemo povećanoj prodaji u našim prodajnim objektima, posebno na američkom kontinentu i u regionu Azija-Pacifik”, istakao je generalni direktor kompanije, Majkl Kovalski, koji će sljedeće godine ustupiti svoju funkciju Francuzu Frederiku Kumenalu.
Prihodi od prodaje, posmatrno globalno, povećani su u istom periodu sedam odsto, na 993 miliona dolara, uz rast od devet odsto na američkom tržištu i 14 odsto u Aziji-Pacifiku, gdje ova grupacija ostvaruje visoke stope rasta zahvaljujući kineskom i australijskom tržistu.
Što se prognoze za cijelu godinu tiče, Tifani očekuje rast prihoda od najmanje 10 odsto u odnosu na 2013.
Ovaj slavni proizvođač nakita sa Pete avenije u Njojorku, koji takođe drži butik i na Aveniji Jelisejska polja u Parizu, objašnjava da je poboljšao svoje marže zahvaljujući padu cijena sirovina, kao i tome što je podigao cijene svojih finalnih proizvoda u svim kategorijama i u svim regionima. Tanjug