– Uvođenje dodatnog poreza za poplavljene, „poklopilo“ se sa dogovorom osiguravajućih kuća da više ne daju nelegalne popuste
– Zbog nevjerovatnog poskupljenja, prijeti opasnost da sve veći broj vlasnika svoja vozila registruje u FBiH
BANJALUKA, Stupanjem na snagu Zakona o izmjenama Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara, koji će omogućiti punjenje Fond solidarnosti RS, porez za registraciju putničkih automobila, u zavisnosti od zapremine motora, povećan je od 15 do 300 KM. Novi izdaci za vlasnike automobila, dodatno su uvećani, jer je novi zakon počeo da se primjenjuje otprilike u isto vrijeme kada i sporazum društava za osiguranje da više ne odobravaju nelegalne, ekstra popuste na osiguranje. Umjesto dodatnih prihoda, prijeti opasnost, da RS ostane i bez sredstava koje je do sada “ubirala”, jer mnogi vlasnici razmišljaju da svoja vozila registruju u Federaciji BiH.
Branislav Božić, zaposlen u „Drina osiguranju“ u Bijeljini, kaže da vlasnicima automobila, koji žele da produže registraciju automobila u ovoj osiguravajućoj kući, svakodnevno objašnjava o kakvim promjenama je riječ.
„Vlasnici automobila treba da znaju da je od 17. jula ove godine ukinut dodatni popust koji su osiguravajuće kuće davale prilikom registracije vozila, iako taj popust po zakonu nisu trebali ni da daju. Po zakonu je predviđeno da se vlasnicima automobila daje popust od 50 odsto na polisu, ukoliko nije bilo nekih saobraćajnih nezgoda ili saobraćajnih nezgoda sa krivicom, kada se cijena registracije još više uvećava“, pojašnjava Božić.
Ukoliko se radi o redovnom produženju registracije, onda popust iznosi 50 odsto. Međutim, u međuvremenu, dakle, u posljednjih mjesec dana, ukinut je extra-popust, koji u principu nije trebalo ni odobravati. Božić kaže da, što se tiče saniranja posljedica od poplava, vlasnici automobila kada dođu u osiguravajuću kuću i kada saznaju koliko će iznositi registracija automobila, automatski pomisle da kompletna razlika u cijeni registracije ide za sanaciju šteta od poplava. Međutim, za Fond solidarnosti usmjeriće se između 7,5 do 15 KM, što se uglavnom odnosi na automobile s manjom kubikažom. Samo vozila sa većom kubikažom, većom od 2.500 kubika platiće razliku od 150 do 300 KM. Takvih automobila je izuzetno malo i riječ je o luksuznim automobilima, kao što je „audi“, „bmw“, neki džipovi. Kod nas se voze uglavnom automobili čija kubikaža ne prelazi 2.000 kubika i za njih će razlika u cijeni registracije iznositi od sedam do 15 KM“.
Božić kaže da su osiguravajuće kuće povremeno davale dodatne popuste, jer su se na taj način pokušavale oduprijeti velikoj konkurenciji koja vlada u ovoj oblasti.
„Konkurencija je izuzetno oštra u oblasti osiguranja. Puno je osiguravajućih kuća koje se bore za svoj dio kolača i za profit na malom tržištu“.
Kada jedna osiguravajuća kuća posegne za dodatnim popustom, koji traje mjesec ili dva dana, onda i druge osiguravajuće kuće krenu njihovim stopama. Počinju da popuštaju kako bi zadržali svoje klijente. Trenutno je na snazi cijena registracije automobila usklađena sa zakonskim propisima.
Božić pojašnjava da u slučaju saobraćajne nezgode sa krivicom vlasnik tog automobila plaća stoodstotni iznos polise, da bi mu se taj iznos u narednim godinama smanjivao za deset odsto, kako bi u roku od pet godina ponovo došao na iznos od 50 odsto.
Mirjana Malbašić u „Drina osiguranju“ produžila je registraciju za svoj „polo“, star skoro 25 godina. Ona kaže da će registraciju platiti 352 KM, sa 50 odsto popusta. Da je, kojim slučajem, automobil registrovala prije mjesec dana, platila bi 70 KM manje za registraciju, odnosno ukupno 282 KM, što nije beznačajan iznos.
Stevo Jović kaže da je za registraciju automobila „golf 2“ prošle godine platio produženje registracije 320 KM. Sada registruje automobil „golf 4“, iste kubikaže, i kaže da će morati platiti za prvu registraciju 482 KM.
„Za mene je to povećanje izdatka za registraciju ukupno 160 KM. Snaga starog i ovog novog motora je identična. Za mene je ovo veliko finansijsko opterećenje. Od 1992. godine sam bez posla. Bio sam četiri godine na ratištu, a sada imam 60 godina. U pitanju je borba za goli život i svako novo opterećenje predstavlja novi „namet na vilajet“.
Većina građana Bijeljine kaže da automobil danas nije luksuz već potreba, te je novo poskupljenje postalo dodatni teret za ionako skromne i osiromašene kućne budžete.
CAPITAL: Lj. Ljubojević
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
vlada ce zbog izdavanja vaucera da pljacka sve gradjane dok joj je volja
Borba za goli zivot, a kupio golfa 4… i jos mu zinulo dupe za 165 KM
I ja sam registrovao svoj auto, platio 20KM skuplju registraciju.
Ovaj covek bi isto platio da je registrovao stari auto. Trebate znati da uz novi auto ide i porez na godiste (Sto mladji, porez je veci), zatim su tu i nove tablice i jos sto sta uz to… Odatle tih 165KM. Ljudi, treba se nauciti razdvojiti crno i belo, a novinari da se drze etike pisanja i da se ne igraju recima, vec da pisu onako kako jeste. Svako ko procita naslov, a zatim i tekst, i malo mucne glaom – vidio bi da tekst ne odgovara u potpunosti naslovu, te da registracina nije stvarno poskupila za 165KM za “jeftinog” golfa… mislim ljudi, SKONTAJTE SE..