BERN, Švajcarski proizvođač satova Svoč (Swatch) planira da pokrene poslovanje u Indiji, u pokušaju da se proširi na to rastuće tržište potrošačke klase.
Švajcarska firma, sa godišnjim prihodima od 10 milijardi dolara, podnijela je zahtjev za otvaranje radnji indijskom Ministarstvu trgovine, piše indijski dnevnik Biznis standard, a prenosi agencija Frans pres.
Svoč je tako, nakon švedskih kompanija IKEA i H&M, postao najveća međunarodna grupacija koja je zatražila ulazak na indijsko tržište uz zahtjev da drži u posjedu 100 odsto maloprodajnih objekata svog brenda, što je Indija prije dvije godine omogućila inostranim kompanijama, dok je ranije bilo na snazi ograničenje od 51 odsto vlasništva.
Satovi grupe Svoč, uključujući marke Omega, Lonžin (Longines) i Tiso (Tishot) trenutno se prodaju u Indiji preko zastupnika.
Nova desničarska vlada u Indiji nada se da će ponovo privući inostrane investitore, nakon oštrog usporavanja privrednog rasta i brojnih korupcionaških skandala do kojih je došlo za vrijeme prethodne ljevičarske vlasti. Premijer Narendra Modi obećao je da će popraviti investicionu klimu u zemlji, smanjiti birokratiju i pojednostaviti propise.
Uvođenje politike slobodnog tržišta, međutim, politički je osjetljivo pitanje, budući da brojni političari, sindikati i grupe građana favorizuju državnu potrošnju i protekcionizam u odnosu na ekonomsku liberalizaciju. Tanjug