BANJALUKA, Pomoćnik generalnog sekretara Vlade Republike Srpske za informacione tehnologije Krsto Grujić naveo je da su, zaključno sa jučerašnjim danom, u jedinstvenom registru štete od poplava evidentirana 17.564 korisnika.
“Više od devet hiljada je lica kojima je šteta na stambenim objektima veća od 5.000 KM. Takođe, u registru je 3.841 lice koje ima pravo da posredstvom elektronskih platnih kartica ostvari ovo pravo”, rekao je Grujić na konferenciji za novinare u Banjaluci.
On je podsjetio da Vlada Srpske od 24. juna ima uspostavljen jedinstveni registar štete koji je od tada u potpunoj funkciji.
Grujić je napomenuo da je od datuma kada je donesen Zakon o Fondu solidarnosti Republike Srpske do trenutka implementacije registra prošlo samo sedam dana.
On je dodao da se registru štete može pristupiti i linkom sa veb portala Vlade – www.vladars.net, te da se tu mogu pronaći podaci o uzroku štete, o tome u kojoj opštini i naselju postoji šteta, zatim ime, prezime i matični broj lica koja su pretrpjela štetu.
“Nalaze se apsolutno svi podaci o licu koje je iskoristilo pravo za pomoć iz Fonda koja se odnosi na stambene objekte. Takođe, u registru možete da dobijete sve pojedinosti koje ulaze u kvantativni zbir na osnovu čega neko lice ima pravo da dobije tu pomoć”, precizirao je Grujić.
On je ukazao da je na ovakav nači, koji je brz i efikasan, onemogućena bilo kakva manipulacija, jer se putem registra može vidjeti da li je neko lice, na primjer, podiglo dva puta karticu, da li je neko zloupotrijebio karticu i da li su lokalni organi bili ažurni prilikom unosa u registar.
Grujić je najavio da će od ponedjeljka, 21. jula, biti u funkciji novi veb portal Vlade Srpske koji se odnosi na štetu, odnosno obnovu Republike Srpske nakon poplava, a na kojem će moći da se pronađu sve informacije i podaci u vezi Fonda solidarnosti, najaktuelnije vijesti o ugovorima sa preduzećima i procedurama u vezi korištenja platnih kartica i slično.
“Vlada je ovim napravila iskorak ka transparentnosti, a i u izuzetnom roku je napravila sistem koji omogućava da se pomoć dostavi krajnjem korisniku”, zaključio je Grujić. Srna