MOSKVA, Viski će do 2018. nadmašiti votku po potrošnji na globalnom nivou, pokazuju podaci britanske kompanije za istraživanje tržišta “Euromonitor”.
Prema rezultatima istraživanja britanske kompanije, prodaja viskija u svijetu će, u odnosu na nivo iz 2013, porasti 17 odsto i dostići će 3,481 milijardu litara godišnje, dok će votke biti prodato 0,8 odsto manje odnosno 3,428 milijardi litara.
Kako se navodi u rejtingu časopisa “Drinks International”, u svijetu se najviše prodaje kineski “bajdu”, to jest piće od korova sirka – 4,995 milijardi litara, na drugom mjestu je za sada votka – 3,5 milijarde litara godišnje i na trećem viski sa 2,9 milijarde litara.
“Posljednjih 300 godina viski je prednjačio u svijetu među žestokim pićima. To je najpopularnija vrsta alkoholnog pića na svjetskom tržištu. Na svijetu nije postojao proizvod koji bi mogao predstavljati konkurenciju viskiju po pitanju izvoza”, kažu u Centru za proučavanje federalnog i regionalnih tržišta alkohola (CIFRRA).
Svojevremeno je bilo pokušaja da se na taj način plasira tekila, ali to nije uspjelo i votka je, kako je navedeno, jedino piće kojem je to pošlo za rukom.
Taj proces je započeo 1981. kada se u Švedskoj pojavila votka “Absolut”, a zatim je ona izašla na američko tržiste i počela brzo sticati popularnost među ekskluzivnim pićima.
U SAD se trenutno popije 750 miliona litara votke godišnje i to je drugo tržište votke na svijetu poslije ruskog.
Ruski stručnjaci ističu da upravo proizilazi da je votka u stanju da na svjetskom tržištu bude konkurencija viskiju, dok u Rusiji potrošnja tog pića paradoksalno pada, prenosi portal “Seebiz.