NOVI GRAD, Potrošači u Republici Srpskoj nisu dovoljno informisani o svojim potrošačkim pravima, izjavio je danas koordinator za rad sa potrošačima u Udruženju građana “DON” iz Prijedora Zoran Petoš.
Nakon okruglog stola u Novom Gradu o temi “Potrošačka prava i nosioci zaštite potrošača u Republici Srpskoj”, Petoš je rekao da treba dosta raditi na tome da se potrošači upoznaju sa tom oblasti.
On je naveo da se građani prijedorske regije najviše žale na usluge od opšteg ekonomskog interesa. “Svakodnevno primamo žalbe zbog računa za vodu, električnu energiju i komunalne usluge, a riječ je o poslijeratnim dugovanjima. Pokušavamo da budemo medijatori između pružaoca usluga i potrošača”, kaže Petoš.
On je naveo da je cilj okruglog stola, u čijem radu su učestvovali predstavnici lokalne uprave, opštinskih inspekcijskih službi, Doma zdravlja i udruženja građana, da se poboljša komunikacija između potrošača i pružaoca usluga.
Petoš je rekao da je Udruženje “DON” u okviru projekta “Edukacija potrošača prijedorske regije o potrošačkim pravima”, koji je podržalo Ministarstvo trgovine i turizma Republike Srpkse, organizovalo info-štandove, radio emisije i okrugle stolove.
U ovom udruženju smatraju da, zbog nedovoljnog poznavanje zakonskih odredbi, ima dosta žalbi potrošača, dok sa druge strane pružaoci usluga često nesvjesno griješe, što se pokušava riješiti posredstvom ovog projekta. Srna