BERN, Luksuzni sektor na globalnom nivou povećao je prodaju 12 odsto, uprkos ekonomskoj krizi, a najveći udio u prodaji luskuzne robe imale su francuske kompanije.
U 2012/13. godini 75 najvećih svjetskih aktera u luksuznom sektoru generisalo je ukupno 171,8 milijardi dolara prihoda, navodi se u studiji istraživačke kuće Deloitte.
Prosječna godišnja prodaja ovih kompanija dostigla je u posmatranom periodu vrijednost od 2,3 milijarde dolara, uz rast od 12,6 odsto u prosjeku, i čak od 14,3 odsto kada se posmatra period 2010-2012, i rast profita od 12 odsto, ističu u Deloittu, a prenosi švajcarski list 24 sata.
Najizrazitiji rast u posmatranom periodu ostvarile su francuske luksuzne kuće, na čelu sa LVMH, čiji je godišnji prihod iznosio 21,06 milijardi dolara, što predstavlja povećanje od 18,2 odsto.
Sljedi ženevska grupacija Richemont koja posjeduje marku “Cartier” i američku “Estee Lauder” koje su zabilježile prodaju u vrijednosti od 12,39 i 10,18 milijardi dolara, a posle nje je francuska kompanija Kering (“Gucci”, “Saint Laurent”, “Bottega Veneta” i “L'oreal”).
Prema ocijeni ove istraživačke kuće, luksuzni sektor pružiće otpor krizi i u 2014. godini, mada njegovi rezultati djelom zavise od uslova i ritma oporavka tradicionalnih ekonomija, kao i od istrajnosti rizika na tržištima zemalja u razvoju.
U zaključku istraživanja navodi se da će u 2014. luksuzni sektor dalje profitirati od porasta prodaje, kako klasične tako i putem interneta, naročito u zonama Azija-Pacifik, Latinska Amerika, Srednji Istok i Afrika. Tanjug