BEOGRAD, Željeznice Srbije će danas u Rumi predstaviti prve 32 najsavremenije građevinske mašine iz Rusije, od ukupno više od 100, koje će biti angažovane na remontu i izgradnji srpskih pruga po ruskoj tehnologiji.
Prijemu i promociji ruskih mašina u željezničkoj stanici Ruma prisustvovaće generalni direktor Željeznica Srbije Dragoljub Simonović i predstavnici kompanije Ruskih državnih željeznica RŽD “Internešnal”, koja je zadužena za modernizaciju srpskih željeznica sredstvima ruskog kredita od 800 miliona dolara.
Riječ je o mehanizaciji ruske kompanije “Remputmaš”, koja je predviđena za demontažu i montažu kolosjeka prema ruskoj tehnologiji i propisima srpskih željeznica.
Ta mehanizacija će biti angažovana najprije na rekonstrukciji i modernizaciji šest dionica na Koridoru 10 ukupne dužine oko 112 kilometara, kao i na pruzi Pančevački most – Pančevo Glavna.
Tokom jula i avgusta ove godine na srpske pruge stići će još više od 70 ovakvih mašina, što znači da će duž Koridora 10 biti angažovano preko stotinu najsavremenijih ruskih mašina namijenjenih za izgradnju kolosjeka.
Već polovinom ove godine počeće radovi na remontu dvije dionice na Koridoru 10, i to: Ruma-Golubinci (17,9 km) i Sopot Kosmajski – Kovačevac (18,4 km).
Krajem 2014. ili početkom 2015. godine počeće radovi na modernizaciji pruge Mala Krsna – Velika Plana (oko 29,5 km), a tokom 2015. godine počeće remont preostale tri dionice na Koridoru 10: Vinarci-Ðorđevo (oko 15 km), Vranjska Banja-Ristovac (oko17,7km) i Bujanovac-Bukarevac (oko 13,8 km).
Po završetka radova na Koridoru 10, mehanizacija će biti prebačena na izgradnju nove pruge između Stare Pazove i Novog Sada, kao i na prugu Beograd – Bar kroz Srbiju, saopštile su Željeznice Srbije. Tanjug