Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Kuzmić: Odgovorni za loše stanje u „Šumama“ moraju snositi posljedice

    6. Decembra 2025. — 11:16

    Dan D za prelaz Gradiška: Brza cesta ipak se otvara na vrijeme?

    6. Decembra 2025. — 10:27

    Lidl završio megacentar u BiH: Počinje odbrojavanje do otvaranja prodavnica

    6. Decembra 2025. — 10:14

    Gordan Pavlović planira da kupi sva komunalna preduzeća u BiH

    6. Decembra 2025. — 10:00
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Privatne benzinske stanice biće uključene u snabdijevanje tržišta u Srbiji

    6. Decembra 2025. — 08:02

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    Privatne benzinske stanice biće uključene u snabdijevanje tržišta u Srbiji

    6. Decembra 2025. — 08:02

    “Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

    5. Decembra 2025. — 12:28

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Evropsko tužilaštvo podiglo optužnice protiv 29 osoba iz Hrvatske

    5. Decembra 2025. — 09:53

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Novi pravilnik, više cijene

Novi pravilnik, više cijene

capital.bacapital.ba25. Aprila 2014. — 05:451 komentar3 minute čitanja

automobiliBEOGRAD, Novi Pravilnik o uvozu polovnih vozila u Srbiju, čija je primjena počela poslije uskršnjih praznika nije otklonio dosadašnje probleme.

Jedini efekat, koji se odmah osjetio na tržištu polovnih vozila je povećanje cijena.

– Dobili smo samo dodatni namet koji je potpuno nepotreban – kaže, za „Novosti“, Damir Okanović, direktor Srpskog komiteta za bezbjednost saobraćaja. – Sa stanovišta bezbjednosti nema apsolutno nikakav značaj, a čak ne štiti ni kupca.
Okanović objašnjava da se ispitivanje polovnjaka svodi samo na provjeru da li je tehnička dokumentacija vozila u redu. To znači da će se provjeravati, na primjer, kubikaža, ali ne i to da li je i koliko stvarno vozilo prešlo kilometara ili da li je imalo udes.
Kako bilo, predviđeno je da kontrolisanje polovnih vozila vrši šest ovlašćenih organizacija na 268 ispitnih mjesta u Srbiji, a spisak svih ispitivača objavljen je na zvaničnom sajtu Agencije za bezbjednost saobraćaja, koja je, inače, neposredno prije primjene ovog Pravilnika tražila od Ministarstva saobraćaja da odloži njegovu primjenu, smatrajući da se još nisu stekli tehnički uslovi „na terenu“ ali nisu naišli na razumijevanje.
Procedura počinje postupkom carinjenja, tako što će radnici Uprave carina omogućiti uvoznicima da se prilikom smještaja pod carinski nadzor izvrši kontrola.
Uvoznik, zatim, dovozi vozilo na ispitno mjesto uz popunjen zahtjev i potrebne dokaze o uplatama, kao i sa originalnom saobraćajnom dozvolom, koja će nakon kontrole biti vraćena.
Ovlašćena organizacija o izvršenom kontrolisanju sačinjava zapisnik, a na osnovu toga Agenciji za bezbjednost saobraćaja dostavlja izvještaj o kontrolisanju. Ako je izvještaj pozitivan, izdaje se Uvjerenje o ispitivanju (kontrolisanju) vozila koja se uvoze kao upotrebljavana, što se koristi u daljem postupku carinjenja, odnosno registracije vozila.
Agencija će, od izdavanja tog uvjerenja, koje sadrži i podatak da li vozilo ispunjava uslove Uredbe o uvozu motornih vozila, izdavanje potvrda EURO 3 vršiti samo za vozila za koja Uprava carine u postupku carinjenja naknadno zatraži.
I dok uvoznici polovnih vozila smatraju da je ovo samo još jedan, nepotrebni namet, jer suštinski ništa neće biti poboljšano, dotle uvoznici novih vozila smatraju da je bilo „krajnje vrijeme da se i u ovu oblast uvede red“.
Svi postupci započeti pred carinskim organima, zaključno sa 18. 4. 2014, biće sprovedeni po procedurama koje su važile do objavljivanja pravilnika, odnosno ta vozila neće biti podvrgnuta postupku kontrolisanja vozila.

Vraćanje kilometraže
– I dalje će moći da neko uveze auto koji je prešao 800.000 kilometara pa da vrati kilometražu. Kupac neće imati nikakvu korist od nove provjere vozila, jedino će ga to koštati nekoliko stotina evra više – tvrdi Okanović koji kaže i da nije siguran kako će sve fukcionisati u praksi.
Uvoz i prodaja
Prema nezvaničnim podacima, prošle godine je u Srbiju uvezeno više od 100.000 polovnih vozila, a prodato je oko 20.000 novih. Novosti

automobili cijene srbija
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakKarlos Slim preuzeo Telekom Austrija
Sljedeći članak Otrovi u hrani pod strogom kontrolom

Povezani članci

Capital teme 02 minute čitanja

Kuzmić: Odgovorni za loše stanje u „Šumama“ moraju snositi posljedice

Capital teme 04 minute čitanja

Dan D za prelaz Gradiška: Brza cesta ipak se otvara na vrijeme?

1 komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. Sve se zna 25. Aprila 2014. 09:41

    Gospodine Okanoviću,
    Ovo nije ništa, samo se dosjetili lobisti (čitaj mafija), da ovo progura i uzme narodu bespotrebni novac.
    Ne kažem, da se svašta radi, ali ovdje je u svemu problem, novac i što je dato lobistima da ”deru”narod u pogledu cijene, za ”taj pregled-sertifikat, da vozila ispunjava uslove za uvoz u R.Srbiju”. Ovaj namet je odavno u BiH, gdje za to ispitivanje se plaća oko 150 E. U strukturi ove cijene ispitivanja, državi ide oko 20 E, ostalo tim ”sertifikovanim ispitivačima”.
    Snizite cijenu, pa onda pričajte o nečemu,a ne o ”deranju naroda” za obavljen posao nekih sat, a za par mjeseci mjeri će se par minuta.
    Sa pošptovanjem čitalac portala Capital.ba.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Kuzmić: Odgovorni za loše stanje u „Šumama“ moraju snositi posljedice

6. Decembra 2025. — 11:1602 minute čitanja

Svi moraju da preuzmu odgovornost. I mi ćemo kao ministri podnijeti izvještaj premijeru, kaže Kuzmić

Dan D za prelaz Gradiška: Brza cesta ipak se otvara na vrijeme?

6. Decembra 2025. — 10:27

Lidl završio megacentar u BiH: Počinje odbrojavanje do otvaranja prodavnica

6. Decembra 2025. — 10:14

Gordan Pavlović planira da kupi sva komunalna preduzeća u BiH

6. Decembra 2025. — 10:00

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.