LONDON, Britanska modna kompanija Barberi (Burberry) zabilježila je u drugom polugodištu fiskalne 2013/2014 godine rast prometa za petinu, zahvaljujući prije svega povećanju prodaje u Kini i Južnoj Koreji.
Kompanija je istovremeno upozorila da negativni uticaji kursa mogu u narednom periodu uticati na smanjenje dobiti, prenio je Rojters.
Firma Barberi, poznata prije svega po kožnim dodacima i mantilima sa kariranim uzorkom, navela je da je promet za period od oktobra 2013. do kraja marta 2014. dostigao 1,3 milijardi funti (1,58 milijardi evra). To predstavlja godišnji rast od 19 odsto, pri čemu je rezultat približno u skladu sa očekivanjem tržišta.
Pomogao joj je naročito ključni period kupovine, pred božićnim praznicima kada je tromjesečni promet u maloprodaji porastao 14 odsto.
Promet u maloprodaji, koji je u ukupnom obimu prometa Barberija imao udio od 70 odsto, u drugom polugodištu 2013/2014 fiskalne godine je povećan 13 odsto, na 928 miliona funti. Promet u prodavnicama otvorenim više od godinu dana je povećan 12 odsto, jer ih je podstakla naročito tražnja u Azijsko-pacifičkom regionu. U grupi tih zemalja opet su dominirale Kina i Južna Koreja.
Kompanija je, međutim, upozorila na uticaj jake funte na njen profit. Kako je navela, ako se jačanje nastavi, u narednim godinama predviđa smanjenje dobiti. Tanjug