RIM, PARIZ, Italijanski proizvođač žestokih pića Kampari (Campari) preuzeo je kontrolu nad kanadskom kompanijom Forti Krik (Forty Creek) koja je vlasnik najprodavanijeg brenda viskija na kanadskom tržištu.
Kampari je na taj način stekao vlasništvo nad destilerijom, proizvodnim pogonima i mjestom za degustaciju, a transkacija je vrijedna 185,6 miliona kanadskih dolara (120,5 miliona evra), prenio je francuski list Eko.
Operacija bi trebalo da bude završena u junu ove godine.
Forti Krik osim viskija proizvodi i prodaje i votku, rum i likere, a u prošloj godini njegovi prihodi su vrijedili nešto više od 22 miliona evra. Za tekuću godinu ova grupacija računa na rast prihoda od 15,6 odsto.
Zahvaljujući ovoj transakciji, Kampari je svoj asortiman obogatio luskuznim brendom i sada će biti u poziciji da kreira vlastitu mrežu distribucije u Kanadi.
Isto tako poboljšao je svoje perspektive na tržištu SAD, koje je najveće svjetsko tržište žestokih pića. Prodaja Forti Krika u Kanadi raste pet puta brže nego u SAD, što, prema ocjeni menadžmenta Kamparija, pedstavlja dobar potencijal za rast i van kanadskog tržišta.
Kampari je u prošloj godini ostvario 1,52 milijarde evra prihoda, uprkos nepovoljnom uticaju deviznih kurseva i snažnom padu aktivnosti (za šest odsto) u Australiji i Njemačkoj. Neto profit iznosio je 149,8 miliona evra. Tanjug