ATLANTA, Američki gigant za proizvodnju bezalkoholnih pića Koka-kola planira da 2016. uštedi milijardu dolara zbog usporenog rasta prodaje posebno u zemljama u usponu.
U četvrtom tromjesečju 2013. kompanija je zabilježila rast prodaje od jedan odsto u vrijednosti od 11,04 milijardi što je nešto ispod očekivanih 11,31 milijardi.
Rast godišnje prodaje u 2013. iznosio je dva odsto.
U komunikeu se dodaje da je u zemljama u usponu došlo do usporenog rasta potršonje.
“Koka-kola” zbog toga planira da smanji troškove administracije i nabavke ali i ulaganja u marketinške svrhe.
Program podrazumijeva uštedu od milijardu dolara u naredne dvije godine.
Kompanija je već pokrenula program restruktuiranja pod nazivom “vizija 2012” koji ima za cilj podizanje produktivnost s jedne strane, a s druge smanjenje troškova posebno u neprofitabilne projekte kao što je kupovina ili razvoj inovativnih premium brendova, dodaje se u komunikeu.
“Problemi “Koka-kole” su prije svega makroekonomske prirode zbog načina upravljanjanja kompanijom ali i zbog konstatnog pada prodaje gaziranih napitaka sa šećerom”, navedeno je u saopštenju američkog giganta. Tanjug