PARIZ, Najveći francuski proizvođači vozila, grupacija Peugeot Citroen (PSA) i kompanija Renault ostvarili su u januaru rast prodaje na domaćem tržištu koje pokazuje znake stabilizacije, čime je njihov zajednički tržišni udeo dostigao 60 odsto.
Prema podacima francuskog Udruženja proizvođača vozila, prodaja novih automobila u Francuskoj porasla je u januaru 0,5 odsto, na 125.477 jedinica, u odnosu na isti mesec 2013. godine.
U decembru 2013. rast je iznosio 9,4 odsto, što ipak nije sprečilo da godišnji prodajni rezultat (1,79 miliona vozila) bude na najnižem nivou za poslednjih 15 godina.
PSA je u prvom mesecu 2014. zabeležio rast prodaje od šest odsto, uglavnom zahvaljujući brendu Peugeot, dok je kompanija Renault profitirala od dobrih rezultata marke Dacia (+17,9 odsto), ali i kroz prodaju sopstvenih modela (+10,5 odsto). Na taj način dve grupacije su svoje tržišno učešće podigle na blizu 60 odsto, dok 13 najprodavanijih modela automobila u Francuskoj pripadaju markama francuskih proizvođača.
Nasuprot tome, strana vozila nisu tako dobro počela godinu, navode u francuskom Udruženju proizvođača automobila. Nemački gigant Volkswagen zabeležio je u januaru pad prodaje od 9,1 odsto, američki Ford i General Motors, takođe, pad od 19,1, odnosno 8,3 odsto.
BMW i Mercedes (grupacija Daimler) pretrpeli su smanjenje prodaje od 15,7 i 36,8 odsto, kao i južnokorejski dvojac Hyundai-Kia, za 27 odsto.
Sa druge strane, rast na francuskom tržištu ostvarili su japanski proizvođači Toyota i Nissan (10,5 i 4,5 odsto) i FIAT (1,7 odsto), prenose agenije.