NJUJORK, U posljednjem kvartalu 2013. godine isporučeno je 77 miliona tableta.
Apple je u tom periodu prodao 26 miliona, a Samsung 14.5 miliona uređaja.
Širom svijeta je isporučeno 77 miliona tableta u posljednjem kvartalu 2013. godine, što je rast od 28 odsto u odnosu na 60 miliona iz istog perioda 2012, pokazuje istraživanje kompanije IDC.
Slično kao i u slučaju sa smartfonima, uprkos rastu isporuka udio Apple je zabilježio pad. Kompanija je ukupno isporučila 26 miliona primjeraka iPad-a, što je rast od 13 odsto u odnosu na godinu dana ranije, ali i osjetno slabije od prosjeka za cijelo tržište tableta. Apple je na taj način zauzeo vodeće mjesto na tržištu sa gotovo 34 odsto udjela, ali ovo istovremeno predstavlja pad u odnosu na 38,2 odsto iz 2012. godine.
Sa druge strane je Samsung koji raste mnogo brže. Kompanija je u posljednjem tromjesečju isporučila ukupno 14.5 miliona tableta, što je čak 86 odsto više nego godinu ranije. Istovremeno, Samsungov udio na globalnom tržištu uvećan je sa 13 na gotovo 19 odsto.
Na ljestvici slijede Amazon sa 5.8, Asus sa 3.9 i Lenovo 3.4 odsto udjela u tržištu. Analitičari posebno ističu Lenovo sa rastom isporuka od čak 325 odsto na godišnjem nivou, prenose agencije.