Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

    5. Decembra 2025. — 14:20

    Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

    5. Decembra 2025. — 13:31

    Sindikat preko Đokića pritišće RERS pred odluku o mrežarini

    5. Decembra 2025. — 13:05

    Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

    4. Decembra 2025. — 16:24
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    “Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

    5. Decembra 2025. — 12:28

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Black Friday postao još isplativiji uz pomoć vještačke inteligencije

    30. Novembra 2025. — 14:27

    Evropsko tužilaštvo podiglo optužnice protiv 29 osoba iz Hrvatske

    5. Decembra 2025. — 09:53

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15

    Hrvatska među državama s najvećom inflacijom u EU

    3. Decembra 2025. — 08:17
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Potrošače u BiH varaju na različite načine

Potrošače u BiH varaju na različite načine

capital.bacapital.ba30. Decembra 2013. — 10:25Nema komentara3 minute čitanja

potrosaciSARAJEVO, Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH i ove godine imala je najviše žalbi iz sektora ekonomskih usluga od opšteg interesa, onih koji se odnose na isporuku struje, plina, grijanja, vode, telekomunikacionih i usluga javnog prevoza.

Potvrdila je to za „Avaz“ Mediha Bakalović, pomoćnica ombudsmana, koja je istakla da se konstantno povećava broj žalbi na telekomunikacione usluge.

– Razlozi žalbi su različiti, počevši od nekvalitetne usluge, nemogućnosti raskida pretplatničkih ugovora, obmanjivanja kupaca o cijeni pojedinih usluga, nepriznavanja kvarova na telefonima kupljenim kod telekom operatera. Ovaj razlog se javlja kod svih većih operatera – kazala je Bakalović.

Bakalović: Nekvalitetne usluge

Amra Vučijak, načelnica Službe za zaštitu potrošača pri Federalnom ministarstvu trgovine, kaže da se najčešće prijave potrošača odnose na neuvažavanje zahtjeva po reklamacijama kupaca.

Raskid ugovora

– Što se tiče vrste roba, najteže je ostvariti pravo na reklamaciju obuće te se potrošači često žale da im se odbija reklamacija, naprimjer za obuću, koja se prodaje kao vodootporna, a propušta vodu – kaže Vučijak.

Problem na koji se često nailazi u trgovinama i na koji potrošači ukazuju odnosi se na isticanje cijene proizvoda, dodaje Vučijak. Dosta pritužbi je podneseno i zbog neudovoljavanja zahtjevima za raskid ugovora sklopljenih izvan poslovnih prostorija trgovaca, najčešće telekom operatera.

Zamke trgovaca

Kako ne bi nasjeli na zamke trgovaca i kako bi ostvarili svoja prava, Vučijak potrošačima skreće pažnju na sljedeće:

– Bez obzira na to da li je neki proizvod kupljen na sniženju, akciji ili rasprodaji, kupac ima pravo na reklamaciju

– Radi lakšeg izračuna uštede, za snižene proizvode i one koji su na rasprodaji, propisano je da moraju biti jasno, vidljivo i čitljivo označeni cijenom prije i cijenom nakon sniženja

– Proizvod koji je na sniženju ili rasprodaji jer mu istječe rok upotrebe mora dodatno imati jasno, vidljivo i čitljivo istaknut krajnji rok upotrebe

– Ako ste uzeli proizvod pored kojega je na polici pisala različita cijena (najčešće manja) od one koja je očitana na blagajni, imate pravo kupiti taj proizvod po cijeni koja piše na polici

Istraga lažnog aranžmana za Istanbul

U oblasti turističkih usluga eklatantan primjer povrede prava potrošača i prevare prijavljen je slučaj jedne sarajevske agencije, objašnjava Vučijak. Kako kaže, agencija je u cijelosti avansno naplatila paket aranžman za Istanbul, otkazala put, nije izvršila povrat novca i zatvorila poslovne prostorije te oštećeni potrošači ne mogu stupiti u kontakt s odgovornim osobama ove agencije.

– Ovaj slučaj je proslijeđen Federalnoj upravi za inspekcijske poslove, a vjerojatno će se uključiti i organi gonjenja – kaže Vučijak.

amra vucijak mediha bakalovic potrosaci trgovine zalbe
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakTomić: Sredstva za Mostar idu sa Jedinstvenog računa, a ne iz Banjaluke
Sljedeći članak Smanjenje plata zaposlenim u javnom sektoru u Srbiji od 1. januara

Povezani članci

Capital teme 02 minute čitanja

Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

NOVOSTI 03 minute čitanja

Petrović o kupovini klavira od pola miliona maraka: “Umjetnost je vječna”

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

5. Decembra 2025. — 14:2002 minute čitanja

Smatramo da je to previše, ocijenio Trivić

Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

5. Decembra 2025. — 13:31

Sindikat preko Đokića pritišće RERS pred odluku o mrežarini

5. Decembra 2025. — 13:05

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

4. Decembra 2025. — 16:24

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.