NJUJORK, Nevinih gotovo i nema – Apple, Google i Amazon su optuženi zbog naduvavanja cijena za svoje uređaje sa više prostora za skladištenje van osnovnih modela, a sve kako bi osigurali viši profit.
Which? je otkrio koliki su stvarni troškovi kompanija za dodatnu memoriju, a koliko to biva naplaćeno krajnjem potrošaču.
Which? ima vlastitu publikaciju, internet stranicu i vezane servise, a primarno učestvuje u kampanjama za zaštitu potrošača i testirajući različite proizvode promovišući ‘pravično informisanje potrošača’. Istraživanje koje su nedavno objavili navodi kako osnovni model (16GB – WiFi) Apple iPad Air tableta cjenovno počinje sa 399 britanskih funti, a potrošač mora da doplatiti čak 80 funti kako bi dobio uređaj kapaciteta 32GB – iako kompaniju takva nadogradnja košta svega šest funti (razlika od nevjerojatnih +1267 odsto).
Ni drugi proizvođači nisu izuzetak od takve politike, iako je situacija nešto ‘prihvatljivija’. Google i Amazon tako naplaćuju dodatnih 70 i 40 funti za istu nadogradnju na tabletima Nexus 10 i Kindle Fire HDX. Ipak, i dalje je riječ o nevjerojatnoj razlici između troška i konačne cijene proizvoda. Ben Majls iz poznate britanske firme za sastavljanje računara PC maker Chillblast smatra kako su danas flash memorije jeftinije no ikad. ‘Uopšteno pravilo za nas proizvođače je da flash memorija košta manje od 40 penija po gigabajtu, tako da su cijene određenih kompanija za dodatnih 16GB prostora skandalozno visoke“, dodao je.
Jedan od Which? urednika, Ričard Hedlend, navodi kako bi potrošačima najbolja opcija bila da uzimaju tablete s SD ili microSD priključcima kako bi mogli da prošire memoriju za tek djelić cijene koju obično traže proizvođači. Poseban problem vidi i u tome što potrošači bivaju ‘prevareni’ već u početku priče kada vide naljepnice sa kapacitetom, jer se lako zaboravlja da proizvođači trpaju tonu softvera i dodataka uz sam OS, koji zauzimaju dosta prostora, prenose agencije.