BANJALUKA, Javno preduzeće “Putevi Republike Srpske” spremno je za predstojeće zimsko održavanje putne mreže Republike Srpske, a za te namjene obezbijeđeno je 50 punktova zimske službe, 25.413 tona industrijske soli za posipanje puteva i 80.515 tona abrazivnog materijala.
Putna mreža magistralnih i regionalnih puteva duga je 4.128 kilometara i podijeljena je na 12 oblasti koje održavaju specijalizovana preduzeća za održavanje puteva, rečeno je u preduzeću “Putevi Republike Srpske“.
Dužnost preduzeća za održavanje puteva jeste da na punktovima zimske službe uspostavi optimalnu organizaciju da bi u svakom momentu mogao operativno da izvodi poslove zimske službe, te da u toku zimske službe organizuje rad i dežurstvo mehanizacije i radnika 24 časa.
“Za prohodnost putne mreže magistralnih i regionalnih puteva Republike Srpske u zimskoj sezoni 2013/2014 biće angažovana 145 vozila, odnosno kamiona sa utovarnim i vučnim posipačem, te 94 mašine kao što su grejder, ult, buldozer, utovarivač“, navode iz “Puteva“.
Iz ovog preduzeća podsjećaju da je sa početkom zimske sezone, od 15. novembra, za sve učesnike u saobraćaju obavezna upotreba zimske opreme i lanaca na motornim vozilima, te upozoravaju vozače da vožnju prilagode uslovima na putevima i da obavezno obezbijede i koriste zimsku opremu na svojim vozilima.
Zimsko održavanje puteva obuhvata period od 15. novembra do 15. marta naredne godine, s tim da u zavisnosti od vremenskih prilika i meteoroloških prognoza taj period može početi prije, odnosno, završiti kasnije.
Putevi su za zimsko održavanje podijeljeni po prioritetima kao što su prosječan godišnji dnevni saobraćaj, rang puta prema postojećoj klasifikaciji, poseban značaj puta u regionu, zahtijevani nivo standarda zimskog održavanja.
Pravilnikom o održavanju javnih puteva i objekata predviđeno je da na putevima prvog prioriteta ne smije biti prekida saobraćaja, da na putevima drugog prioriteta može doći do prekida saobraćaja samo u vrijeme uklanjanja smetnji, ali ne duže od šest časova u toku 24 časa, da se na putevima trećeg prioriteta prohodnost uspostavlja nakon prestanka padavina, a najkasnije u roku od 72 sata, a da se na ostalim putevima prohodnost saobraćaja obezbjeđuje u zavisnosti od potreba i raspoloživih kapaciteta. Srna