NJUJORK, Masovna potražnja za novim IKT servisima mogla bi da promijeni život grada do granica neprepoznatljivosti za samo tri godine, pokazuje najnovije istraživanje kompanije Ericsson.
Nova Ericssonova studija donosi odgovore 7.500 korisnika pametnih telefona iz velikih svjetskih metropola, poput Pekinga, Njujorka, Londona i Tokija, o njihovim interesovanjima i potencijalnom razvoju 18 novih mobilnih servisa koji su u vezi sa važnim aspektima gradskog života.
Analiza je zahtijevala od korisnika da ocjene nove servise koji su u vezi sa sferama gradskog života koje im pružaju najviši nivo zadovoljstva – kupovina, restorani, aktivnosti u slobodno vrijeme. Primjeri ovih novih servisa uključuju: vodiče za restorane po ugledu na društvene mreže kao i mobilne menije i rezervacije, preporuke tokom kupovine na licu mjesta, isporuku robe istog dana.
Studija, takođe, pokriva i životne sfere kojima su korisnici najmanje zadovoljni, kao što su njega djece i starih, komunikacija sa državnim institucijama i saobraćaj. Novi koncepti, u ovim slučajevima, podrazumijevaju komunikaciju putem različitih društvenih mreža sa članovima porodice koristeći bilo koji uređaj, mobilni gradski servis koji pruža lokalne servisne informacije kao i dnevni planer putovanja, koji optimizuje korisnikove obaveze kako bi smanjio vrijeme provedeno u prevozu. Takođe, ispitanici su naveli da žele bolje servise i komunikaciju sa državnim institucijama putem svojih pametnih telefona.
Saobraćaj je glavni izvor nezadovoljstva životom u gradovima, i 47 odsto vlasnika pametnih telefona, u sprovedenoj anketi, izrazilo je želje za personalizovanom navigacijom, koja pruža najbolje servisne informacije za sve vrste saobraćaja – od hodanja do vožnje. U istraživanju, 20-30 odsto ispitanika tvrdi da bi bilo koji od novih servisa koristilo na dnevnoj osnovi, dok njih 40 odsto kaže da bi usluge u vezi sa saobraćajem koristilo svaki dan. Skoro polovina korisnika pametnih telefona predviđa da će mobilni operatori biti ti koji će im pružiti ove nove usluge.
„Usluge pametnih telefona koje su u vezi sa kupovinom, hranom i zabavom, mogu drastično da poboljšaju zadovoljstvo ljudi životom u gradu, a očekivanja korisnika da se ti servisi omoguće, u što kraćem roku, su visoka. Rezultati ove studije pokazuju da korisnici priželjkuju inovacije u svim sferama njihovog svakodnevnog života u gradu“, rekao je Mihael Bjorn, direktor istraživanja u Ericsson ConsumerLab-u, prenose agencije.