NJUJORK, Američki proizvođač bezalkoholnih napitaka Pepsiko je u trećem tromjesečju ove godine ostvario neto profit od 1,91 milijardu dolara, što je za nepun procenat više nego u istom periodu prošle godine.
Tržište je očekivalo slabije rezultate, prenio je Rojters.
Zanimljivo je da je kompanija povećala profit zahvaljujući većoj prodaji čipsa “frito lej”, koji je ublažio slabiju prodaju napitaka na sjevernoameričkom tržištu.
Neto profit po akciji dostigao je u trećem tromjesečju 1,23 dolara u odnosu na 1,21 dolar u istom periodu lane. Analitičari u anketi Rojtersa prognozirali su u prosjeku sedam centi nižu cijenu akcija.
Finansijski direktor kompanije Hju Džonston je televiziji Blumberg izjavio da je iza kompanije “dobar kvartal” i da vjeruje da će to zadovoljiti širu bazu investitora.
Još izrazitiju preorijentaciju na slane i slatke grickalice umjesto napitaka forsira uticajni akcionar Nelson Pelc. Prema njemu, Pepsiko bi trebalo da kupi firmu Mondelez internešnal, proizvođača keksa “oreo”, a trebalo bi potpuno da se oslobodi odjeljenja bazalkoholnih pića koje proizvodi marku “pepsi” ili sokove “tropikana”.
Potrebno je naglasiti da Pelcov investicioni fond Trajan fond menadžment ima udio, kako u Pepsiju, tako i upravo u Mondelezu.
Brže nego Pepsiju, porastao je profit njegovog najvećeg konkurenta i istovremeno najvećeg proizvođača bezalkoholnih pića na svijetu Koka-kole koja je, prema juče objavljenim podacima, u trećem tromjesečju zaradila 2,45 milijardi dolara, šest odsto više nego u istom periodu lane. Tanjug