Na skupu trgovaca i proizvođača iz poljoprivredno-prehrambene industrije – “Magros 2013”, hrvatski privrednici požalili su se da su u proteklih deset godina veliki trgovinski lanci stigli u Hrvatsku, donijeli jaku konkurenciju stranih proizvoda, dok Hrvatska nije zaštitila domaću proizvodnju.
“Preduzetnici u maloprodaji bili su prepušteni sami sebi. Domaća trgovina svoj je rast finansirala po kamatnim stopama od 5, 6 pa i 8 posto, a neki su, da bi spasili glavu, to činili iz kratkoročne likvidnosti”, rekla je Ljerka Puljić, viša izvršna potpredsjednica koncerna Agrokor i predsjednica Udruženja trgovine Hrvatske privredne komore.
“Istovremeno je u Hrvatsku ušla strana konkurencija s nižom cijenom kapitala i u startu je imala veću konkurentnost koju smo mi onda morali osiguravati na drugoj strani nižim platama i kroz dogovore s partnerima čije proizvode prodajemo. To je razlika u konkurentnosti koju je teško nadoknaditi”, istakla je ona.
U cijelom tom izazovnom okruženju, dodala je Puljićeva, izuzetno je važno partnerstvo domaćih proizvođača i trgovaca jer su s druge strane jaki globalni igrači koji vrlo vješto upravljaju svojim proizvodima, piše “Jutarnji list”.
“Svi su pojačali konkurenciju brendova iz Evrope pa vidimo brojne reklamne kampanje u kojima ‘Italija pozdravlja Hrvatsku’, pa ‘Francuska pozdravlja Hrvatsku’. Ja se znojim već nedjelju dana jer čekamo francuska vina koja se reklamiraju i mi sad kao najveći proizvođač vina moramo štimati marže”, poručila je Puljićeva.
Ona je otvoreno upitala austrijski Špar, čiji su predstavnici učestvovali na skupu, zašto, na primjer, nisu uzeli 10 hrvatskih proizvoda i u Austriji, u trenutku ulaska Hrvatske u EU, napravili veliku reklamnu kampanju kojom bi oni pozdravljali Hrvatsku. Jutarnji list