ŽENEVA, Jedan od najvećih svjetskih prehrambenih giganata, Nestle, razmišlja o prodaji svojih nerentabilnih brendova i namjerava da unaprijedi svoje poslovanje odustajenjem od preduzeća koje duže vremena ostvaraju slabe poslovne rezultate.
Generalni direktor švajcarske kompanije Pol Bulke obavijestio je investitore da Nestle sastavlja listu poduzeća čije se poslovanje može poboljšati i onih kod kojih to nije slučaj, prenio je Rojters.
“Prodaćemo pojedine brendove. Želimo da poslujemo a ne da vegetiramo”, rekao je Bulke.
“Liste su već sastavljene i sada su na redu konkretni potezi. Vremenski okvir treba da se mudro definiše ali neizostavno ćemo učiniti nešto konkretno”, dodao jej direktor u svom obraćanju ulagačima.
Prioritet je efikasno upravljanje kompanijom, strukturna efikasnost i smanjenje kapitalnih ulaganja, istakao je direktor Nestlea.
Ne imenujući konkretne brendove, Bulcke je dodao da su neki od njih “suviše dugo izbjegavli kontrolu kao i saradnju na nivou grupe”.
Sugerišući da je proces već u toku, neimenovani izvori su prošle nedjelje izjavili za Rojters da će Nestle prodati proizvodača energetskih pločica Nestle Pauerbar.
U posljednjih nekoliko kvartala, Nestle je ostvarivao slabije rezultate od sličnih kompanija u sektoru, dijelom i zbog veličine i široke lepeze brendova, od hrane za odojčand Gerber, preko vode Perije do instant kafe Nescafe.
Kompanija je prošle godine ostvarila prihod od 92,2 milijarde švajcarskih franaka a njena tržišna kapitalizacija iznosi 203,81 milijardu franaka. Tanjug