BEOGRAD, Prelazak na tržišno poslovanje Željeznica Srbije podiglo bi “na noge” to preduzeće i za šest mjeseci, ali je to za državu osjetljivo pitanje, izjavio je juče generalni direktor srpskih željeznica Dragoljub Simonović.
Komentarišući izjavu vlasnika MK grupe Miodraga Kostića – da bi on mogao da postigne da željeznice za tri godine ne dobijaju subvencije ako se ne bi miješali političari, Simonović je ukazao na veliki značaj tog javnog preduzeća i da to nije tako jednostavno.
“To je, prije svega, pitanje polaznog osnova, ukoliko shvatimo da je željeznica osjetljivo pitanje za državu onda je nemoguće to što je gospodin Kostić rekao. Kada bih se bavio tržišnim poslovanjem i ja bih mogao željeznicu da stavim na noge za šest mjeseci”, istakao je Simonović.
Čelnik željeznice je kazao da kada bi se isključivo vodio tržištem ne bi željeznica imala regulisane cijene niti određene tendere.
“Nije to baš tako jednostavno, to samo govori o nepoznavanju osnovnih stvari o poslovanju i značaju Željeznica Srbije”, istakao je Simonović.
Nijedna evropska željeznica ne posluje isključivo na tržnim osnovama već ima subvencionisano održavanje željezničke infrastruktre, izgradnju novih pruga i funkcionisanje putničkog saobraćaja, kažu u željeznici.
Tržišno poslovanje željeznice će biti primjenjeno nakon završetka procesa restrukturisanja, koje treba da počne od iduće godine.
U Željeznicama Srbije ističu da je socijalni element stvar države, a ne željeznica, zbog čega se i izdvajaju velike subvencije za to preduzeće.
Pored toga, od funkcionisanja i poslovanja srpske željeznice živi i radi više hiljada privrednih subjekata u Srbiji, pa se sva sredstva koja se kroz subvencije daju željeznice u stvari na indirektan način vraćaju srpskoj privredi i zato svaka država ima interes da pomaže svoju željeznicu.
Od cijene prevoza željeznicom u teretnom saobraćaju zavisi i konkurentnost proizvoda srpske privrede kod izvoznih poslova, navode u Željeznicama Srbije.
Vlasnik MK grupe Miodrag Kostić kaže da kao savjetnik može da pomogne Željeznicama Srbije i da je siguran u uspjeh.
“Dajte mi Željeznice Srbije i za tri godine neće im trebati ni dinar subvencija, samo da me niko od političara ne zove”, rekao je Kostić. Tanjug