SARAJEVO, Ministar transporta i komunikacija BiH Damir Hadžić izjavio je da za BiH neće predstavljati problem ukoliko Hrvatska, odnosno EU, odluče da grade pelješki most, ali da ne treba dozvoliti ugrožavanje izlaza BiH na otvoreno more.
“BiH generalno neće praviti problem, ukoliko Hrvatska, odnosno, EU odluče da grade pelješki most, što bi neki priželjkivali, kako ovdje tako i u Hrvatskoj. To je prilično skup i neracionalan projekat, ali nije na nama da donosimo sudove o tome”, rekao je Hadžić.
On je naglasio da BiH mora štititi vlastiti interes, odnosno onemogućiti da se na bilo koji način dovede u pitanje Neumski zaliv.
“Nećemo dozvoliti na bilo koji način ugrožavanje izlaza BiH na more. Trudićemo se svim silama, prije svega političkim, da ne ugrozimo ona prava koja danas imamo i koja proističu iz međunarodnih konvencija koje govore o slobodi, odnosno, mogućnosti pristupa BiH otvorenom moru”, dodao je Hadžić.
Pomoćnik ministra za putnu infrastrukturu u Ministarstvu komunikacija i transporta BiH Izet Bajrambašić izjavio je da je ovo ministarstvo insistiralo, uz podršku Savjeta ministara BiH, da se Studija izvodljivosti za gradnju pelješkog mosta i svi poslovi u vezi s tim rade profesionalno i na najbolji način.
On je naglasio da je Savjetodavno tijelo odlučilo da se Studija radi produženo, do 21. septembra.
“Preferiramo da put kroz Neum bude od najvišeg značaja sa aspekta klasifikacije puteva EU”, rekao je Bajrambašić.
Prema njegovim riječima, u izradi Studije se prikupljaju i analiziraju podaci, kako statistički, tako i oni na terenu, koji su validni za ovu vrstu stručnog rada.
“Na posljednjem sastanku 11. jula smo dogovorili kriterijume po važnosti: ekonomski, tehnički, ekološki, pravni i regionalni. U BiH očekujemo da put E-65 i kao nastavak A1 autoputa u Hrvatskoj Split-Ploče-Dubrovnik, koja prolazi kroz Neum, i dalje zadrži značajan međunarodni karakter”, dodao je Bajrambašić.
On je napomenuo da konačno rješenje zavisi od vrednovanja opcija pojedinačno, te da smatra da za konačno rješenje neće biti potrebno investirati velika finansijska sredstva.
Bajrambašić kaže da će tim rješenjem biti zadovoljni svi, naročito, Hrvatska i BiH, te da će se tim rješenjem pojačati dobrosusjedski odnosi.
Iako je bilo najavljeno za 18. avgust, objavljivanje predstudije izvodljivosti za izgradnju pelješkog mosta odgođeno je za 22. septembar. Predstudija izvodljivosti, koju radi francuska konsultantska kuća “Safege” bi trebala dati odgovor na koji način će se Dubrovnik povezati sa ostatkom Hrvatske. Srna