BEOGRAD, Željeznica Srbije je prepustila privatnom preduzeću pružanje usluge Fijatu na industrijskom kolosjeku u Kragujevcu, objavili su predstavnici tri sindikata.
Na konferenciji za novinare u Beogradu, predsjednik Sindikata izvršnih službi srpskih željeznica Nebojša Nikić rekao je da je taj posao izgubljen jer je Željeznica, koja je u državnom vlasništvu, ponudila cijenu dvostruko veću od privatnika, iako ima subvencionisanu cijenu prevoza.
“Ulazi privatni operater samo zato što smo mi stavili cijenu od 90 evra za prevoz po vagonu, a privatna firma ‘Kombinovani prevoz’ 40 evra”, rekao je on i pitao da li je to moguće kada Železnica ima subvencionisani prevoz.
Kako je istakao Nikić, sada vozovi iz Fijata kasne od 90 do 120 minuta u otpremi i zbog toga kasne i drugi vozovi Željeznice Srbije. Ta informacija o kašnjenju vozova sa industrijskog kolosjeka u Kragujevcu, prema njegovim riječima, nije ni stigla do geralnog direktora Željeznice Srbije, jer je nije proslijedio direktor za saobraćajne poslove, koji je u rodbinskim vezama sa privatnikom koji je dobio posao sa Fijatom.
Prema riječima predstavnika Sindikata željezničara Srbije, Unije sindikata srpskih željeznica i Sindikat izvršnih službi srpskih željeznica, to je samo jedan od primjera zbog kojih Željeznica Srbije gubi poslove.
Sindikati su naveli da je u prvih šest mjeseci ove godine “ukupan minus u prevozu bio 16 odsto”, kao i da je samo od 24. juna do 1. jula otkazano polazak 106 teretnih vozova i 101 putničkog voza.
Kako je istakao Nikić, iako Željeznica beleži gubitak poslovodstvo se nagrađuje sa 20 odsto dodatka na plate na uspješnost firme, što je mjesečno milion i 25.000 dinara.
“Šezdeset direktora mjesečno prima na svoj koeficijenat 20 odsto na uspješnost firme”, dok se ‘mašinovođama kida radno vrijeme’, pa manje primaju“, rekao je on. (Beta)