NJUJORK, Neki hoteli u SAD se oslobađaju skupih usluga kako bi se prilagodili sve ekonomičnijim turistima i prelaze na rad po principu “ništa suvišno”, prenio je Market voč.
Tako će najveći hotel u Njujorku Hilton Midtaun (Midtown) kapaciteta 2.000 soba u avgustu prestati da poslužuju goste u sobama (room service) i otpustiće 55 radnika koji rade taj posao.
Prošle godine je još jedan hotel iz lanca Hilton, Havajian vilidž (Hawaiian Village) takođe otkazao tu uslugu.
Zarada američkih hotela od dostave hrane i pića u sobe prošle godine je bila svega 3,33 dolara po jednoj sobi, pokazuju rezultati istraživanja agencije PFK hospitaliti risrč (PFK Hospitality Researć).
Broj hotela u SAD koji ne pružaju uslugu posluživanja u sobama povećan je u posljednjih 10 godina za 16 odsto, na 2,7 miliona soba, a broj onih koje pružaju tu uslugu povećan je istovremeno za šest odsto, na 2,2 miliona, ukazuju istraživači.
To proizilazi iz činjenice da taj servis više ne privlači klijente. Prema sajtu TripAdvisor.com, postojanje mini-bara, poslovnog salona i spa centra su putnicima pri izboru hotela najmanje važni kriterijumi. Najtraženije udobnosti sada su besplatan bežični internet, doručak i parking.
Među ostalim inovacijama u hotelima, treba pomenuti onlajn registraciju i dinamične tarife.
Tako u hotelima lanca Andaz hotels, kojim upravlja Hajat (Hyatt), administratori izdaju tablet-uređaje kako bi brže mogli da opsluže klijente, na primjer, u slučaju dolaska velikih grupa. U mnogim hotelima cijena boravka se mijenja tokom dana. Ako je malo gostiju cijene mogu privremeno da se spuste, a takođe može da se dobije popust u slučaju boravka četiri noći umjesto dvije. Tanjug