BANJALUKA, Poslanicima Narodne skupštine Republike Srpske danas je predstavljena Informacija o reformi registracije poslovanja, u kojoj se navodi da se 80 odsto ukupnih troškova registracije odnosi na notarske naknade i sudske takse, te da je moguće realizovati ciljeve ove reforme samo ukoliko se troškovi smanje.
Planirano je da se smanji potrebno vrijeme, odnosno broj dana za registraciju poslovanja sa 23 na tri, da se smanji broj potrebnih procedura sa 11 na pet, kao i troškovi početka poslovanja na 350 KM.
U planu je uspostavljanje jedinstvenog registra svih poslovnih subjekata, zadržavanje sistema pravne bezbjednosti i smanjenje nivoa mogućih sporova.
Reformom se podrazumijeva uvođenje jednošalterskog sistema, prijema zahtjeva kod Agencije za posredničke, informatičke i finansijske usluge /APIF/ i njeno informaciono uvezivanje sa privrednim sudovima, Poreskom upravom, Republičkim zavodom za statistiku, Inspektoratom Republike Srpske i, po mogućnosti, Upravom za indirektno oporezivanje BiH.
Poslovni subjekti bi se na ovaj način, nakon notarske ovjere potpisa ili obrade osnivačkih akata, obraćali samo APIF-u, koji bi koristeći se jedinstvenim informacionim sistemom distribuisao informacije ostalim institucijama u sistemu.
Sjednica Narodne skupštine Republike Srpske biće nastavljena nakon redovne pauze u 17.00 časova. Srna