NJUJORK, Širom svijeta mali lokalni proizvođači gaziranih bezalkoholnih pića gube bitku sa jakom i poznatom konkurencijom poput Koka-Kole.
Međutim onima kojima se interesi ne poklapaju sa gagantima, kao što su proizvođači negaziranih sokova, posao može da procvjeta.
Iz Euromonitora stižu podaci da su u Istočnoj Evropi neki lokalni proizvođači sokova ili flaširane vode po učešću na tržištu prestigli Koka-Kolu.
U Češkoj prodaja kompanije Karlovarske Mineralni Vody nadmašuje prodaju svih ostalih bezalkoholnih pića. Slična je situacija i u Hrvatskoj gdje Jamnica vodi sa udjelom od 62,6 odsto na tržištu voda. Slovenački Fruktal je prije prodat našoj kompaniji Nektar je najjači proizvođač voćnih sokova u ovoj zemlji, a i Estonija ima svog kralja na tržištu voćnih sokova A Le Coq.
Širom ovog regiona Koka-Kola drži najveći dio tržišta bezalkoholnih pića od 22,3 odsto zahvaljujući kako svom gaziranom brendu tako i flaširanoj vodi, energetskim pićima i voćnim sokovima. Međutim nijedan od novijih proizvoda iz poznate kompanije nije se “proslavio” na ovom tržištu.
Od 18 istočnoevropskih zemalja, u pet njih lokalne kompanije potukle su Koka-Kolu u prodaji negaziranih sokova. To su Hrvatska, Češka, Estonija, Letonija i Slovenija.
Naravno i u ovim zemljama ona dominira na tržištu gaziranih pića, ali gazirana pića čine samo 30 odsto ukupne prodaje bezalkoholnih napitaka. Flaširana voda i voćni sokovi u tim zemljama čine 56 odsto udjela na tržištu bezalkoholnih pića, i to su lokalni brendovi iskoristili upregnuvši sopstvene resurse.
Recept za uspjeh svih ovih lokalnih proizvođača bio je fokusiranje na sopstvene, lokalne proizvode, ali i stvaranje jakih veza sa potrošačima, prenose agencije.