KRAGUJEVAC, Zbog povećane tražnje za automobilom 500L i nedavno uvedene treće smjene, u fabrici Fiat automobili Srbija za dva mjeseca zaposlilo se više od 500 radnika.
Više zaposlenih nego ranije je i u pogonu Karoserije, gdje je od početka proizvodnje 500L instalirano 330 savreman robota, kao i kontrolera koji njime upravljaju.
“U Karoseriji trenutno imamo 750 radnika, a u cijeloj fabrici umjesto oko 2.500, koliko je bilo donedavno, sada radi 3.000, i to uglavnom mladih ljudi koji su prepoznali da je FAS vodeća u automobilskoj industriji”, rekao je menadžer pogona “Karoserija” Miroslav Iskrenović.
On je istakao da su radnici, prije svega proizvodni, kako bi rukovali najsavremenijom opremom, više od milion sati proveli na raznim obukama, kako u pogonima ‘Fiat automobili Srbija’ u Kragujevcu, tako i u FIAT-ovim fabrikama u inostranstvu.
Rad u tri smjene od po osam sati, pet dana u sedmici, uveden je u pogonima Karoserija, Lakirnica i Preseraj, dok će u Montaži treća smjena biti uvedena 22. aprila. Ovoj fabrici, koja je povećala obim proizvodnje, mnogo bi značilo da država što prije realizuje svoju obavezu i izmjesti staru gradsku trafostanicu iz fabričkog kruga, ističe Iskrenović.
“Kako u samom pogonu tako i izvan ima još stvari koje treba uraditi u cilju poboljšanja organizacije rada i povećanja produktivnosti. Takođe, treba izmjestiti i staru gradsku trafostanicu, kako bismo napravili nove magacine uz Karoseriju. To je za nas veoma važno, jer bi na taj način pojednostavili logističke tokove materijala u samoj fabrici, a time bismo i uštedjeli na materijalu”, navodi Iskrenović.
Naglašavajući da je u martu počela proizvodnja za britansko tržišta a ovog mjeseca i za američko, on navodi da se dnevno proizvodi 500 automobila raznih verzija 500L, i podsjeća da će od zahtjeva tržišta zavisiti i ovogodišnji izvoz.
“Trenutno instalirana oprema u pogonu Karoserije je za proizvodnju 30 jedinica na sat. Plan za ovu godinu je proizvodnja od 110.000 do 150.000 i zavisiće od potražnje na domaćem i svjetskom tržištu, ali i realizaciji bescarinskog aranžama sa Rusijom, odnosno zahtjeva tog tržišta”, kaže Iskrenović.
Istakavši da je fabrika automobila u Kragujevcu najsavremenija fabrika u Evropi, Iskrenović navodi da se na instaliranoj opremi može proizvoditi četiri različita modela automobila, uz minimalne izmjene, odnosno izmjene pojedinih alata.
Automobil FIAT 500L , koji se proizvodi samo u Kragujevcu, izvozi se u Italiju, Francusku, Španiju, Njemačku, Mađarsku i zemlje bivše Jugoslavije. Krajem maja prvih 3.000 automobila 500L u dvije verzije sa manuelnim i automatskim mjenjačem, krenuće brodom u SAD. Tanjug