BEOGRAD, Korisnici Skajpa svakog dana potroše dvije milijarde minuta na komunikaciju putem videa i poruka sa drugim korisicima te platfome.
Kako prenosi portal thenextweb.com, radi se o ogromnoj cifri koja je dodatno ojačana predstojećim gašenjem Vindouz Lajv Mesindžera, ali i razvojem raznih aplikacija za mobilne telefone i računare.
Cifra od dvije milijarde obuhvata ne samo video pozive, već i ostale vidove komunikacije putem Skajpa, kao što su tekstualne poruke, video glasovna pošta i audio pozivi.
Kako se ističe, Skajp je još uvijek veoma dominantno ime kada se radi o video pozivima, pa je posljednjih godina servis postao sinonim za pozivanje nekoga, kao što je ”guglovanje” sinonim za pretragu interneta.
Skajp, koji je pokrenut u avgustu 2003. godine, dostigao je cifru od milijardu minuta u julu 2004. godine, a u junu 2005. godine dostignuta je cifra od 10 milijardi video i audio poziva među korisnicima tog servisa.
Direktor Skajpa Toni Bejts je u julu 2011. godine kazao da korisnici mjesečno troše 300 miliona minuta na video pozive, što je otprilike polovina saobraćaja.
U februaru, kompanija koja se bavi istraživanjem telekomunikacionog tržišta TeleDžiografi, saopštila je da je video i audio saobraćaj između korisnika Skajpa porastao za 44 odsto u 2012. godini, na 167 milijardi minuta.
U međuvremenu, Skajp je poboljšao softver na mobilnim platformama, uključujući ajOS, Android, Vindouz fon i Amazonovom Kindle Fajr tabletu.
Kompanija, koja je u vlasništvu Majkrosofta, lansirala je, u februaru novi video mesidžing servis za Mek, AjFon i Android aplikacije, što omogućava korisnicima da šalju prethodno snimljene poruke prijateljima i porodici. Tanjug