BRISEL, Evropska unija planira da uloži 20 miliona evra na marketinške kampanje za poboljšanje imidža balkanskih zemalja koje žele da se pridruže Uniji. U tu sumu uključeno je i milion i po evra za promovisanje Hrvatske, koja će od 1. jula postati 28. članica Unije.
Njemački evroposlanik i izvjestilac za Hrvatsku Bernd Poselt rekao je da proširenje kao tema nije popularno u EU, ali da Hrvatska ipak uživa ugled kao i druge zemlje članice EU.
“Ovdje u Bavarskoj svako selo ima restoran i crkvu. Hrvati imaju reputaciju, ne samo najboljih kuvara nego i najboljih sveštenika”, kaže Poselt.
Postoje ipak i kritike. Direktorka hrvatskog “Jadranskog instituta za javnu politiku” Nataša Srdoč kaže da je u Hrvatskoj pokrenuta javna kampanja, iako se zemlja nije bavila korupcijom.
“Presuda Ivi Sanaderu samo je mali udarac ogromnoj korupciji u Hrvatskoj”, rekla je Srdočeva.
Jedan od autora studije “Bremena Evropske unije” Filip Lerulf smatra pak da je ulaganje u poboljšanje imidža zapadnog Balkana zapravo bacanje novca.
“Ono što Evropska komisija zove ‘predrasude’ zapravo je legitimno protivljenje proširenju Evropske unije”, rekao je Lerulf.