PARIZ, Prodaja automobila je smanjena, ali se kupuju sve veća i opremljenija vozila, dok je prosječna cijena povećana za 1.305 evra, i iznosila je 22.486 evra u prošloj godini, otkriva najnovije instraživanje koje je sproveo francuski portal Argus, posvećen automobilima.
Osim cijene, povećane su i dimenzije prosječnog automobila, i to za dva centimetra, tako da je njegova dužina u 2012. bila 4,21 metar, piše francuski Parizjen. Takođe, zahvaljujući novim tehnologijama, automobili uopšte postaju manji gurmani, tako da je njihov prosječni predstavnik u 2012. trošio manje goriva, tačnije, 4,9 l/100 km, emitujući 123 g ugljen-dioksida po kilometru, za razliku od potrošnje od pet litara/100 km, i emisiju ugljen-dioksida od 126 g/km u 2011.
Bez obzira na uvođenje ekoloških taksi koje je favorizovalo kupovinu manjih automobila, kupci su ipak davali prednost većim vozilima, tako da je, prema podacima Udruženja francuskih proizvođača automobila, pad prodaje u prošloj godini bio izraženiji za manja vozila.
U 2012. prodaja automobila u Francuskoj dobila je značajan impuls od Nisanovog modela “Kaškai” (Qashqai), a prodaja vozila skupljih od 25.000 evra je eksplodirala, skočivši na 41 odsto u ukupnoj prodaji, u odnosu na 26 odsto u 2009. Tanjugbiz.rs