PARIZ, Zbog povećanja poreza neki proizvođači duvana smanjili su broj cigareta u paklici, a zbog krize mnoge picerije su smanjile dimenziju pice.
Račun u picerijama u Francuskoj smanjen je za godinu dana u prosjeku za tri odsto, a pica je izgubila skoro jedan centimetar u prečniku, prema rezultatima jednog istraživanja koje je obuhvatilo 113 picerija.
U istraživanju koje je prošlog mjeseca obavila marketinška kuća CHD, navodi se da je prečnik pice za godinu dana sa 32 centimetra smanjen na 31,3.
Na prvi pogled to ne izgleda mnogo, međutim, treba imati u vidu da je na taj način pica izgubila od svoje površine čak 4,3 odsto, na štetu klijenata, naglašava CHD.
U isto vrijeme, smanjenje prosječnog iznosa računa (bez pića) iznosi tri odsto, sa 13,4 na 12,9 evra. Uprkos ovoj neprijatnoj promjeni u dimenziji, pica ostaje omiljeni kulinarski specijalitet kod Francuza.
Isto istraživanje otkriva da svaki Francuz pojede oko 20 pica godišnje (1,3 milijarde godišnje na nivou zemlje), što Francusku dovodi u poziciju drugog svjetskog tržišta ovog proizvoda, iza SAD a ispred Italije. Tanjug