Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

    5. Decembra 2025. — 16:55

    Nastavlja se rat banaka i UIO

    5. Decembra 2025. — 15:43

    Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

    5. Decembra 2025. — 14:20

    Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

    5. Decembra 2025. — 13:31
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    “Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

    5. Decembra 2025. — 12:28

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Evropsko tužilaštvo podiglo optužnice protiv 29 osoba iz Hrvatske

    5. Decembra 2025. — 09:53

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Autoput Banjaluka – Doboj veliki projekat za Srpsku

Autoput Banjaluka – Doboj veliki projekat za Srpsku

capital.bacapital.ba15. Februara 2013. — 06:45Nema komentara5 minuta čitanja

nedeljko cubrilovicBANJALUKA, Izgradnja autoputa Banjaluka – Doboj jedan je od najznačajnijih infrastrukturnih projekata za Republiku Srpsku – završetak prve dionice mogao bi biti okončan za dvije godine, a druge dionice dvije godine nakon potpisivanja ugovora, ističe ministar saobraćaja i veza Srpske Nedeljko Čubrilović.

On je podsjetio da su radovi na prvoj dionici autoputa, od Doboja do Prnjavora, dužine 36 kilometara, započeti u jesen 2012. godine, te da je izvođač konzorcijum koji čine “Integral inženjering” iz Laktaša i “Granit” iz Skoplja.
Prema njegovim riječima, vrijednost ove dionice je 180 miliona evra, od čega je 150 miliona evra kreditnih sredstava Evropske banke za obnovu i razvoj, dok će razliku od 30 miliona evra obezbijediti Republika Srpska iz vlastitih sredstava. Izvođač radova na dionici od Prnjavora do Banjaluke, čija je dužina oko 36 kilometara, biće poznat po okončanju tenderske procedure, koja je u toku.
“Ukoliko sve bude išlo po planu, početkom nove građevinske sezone trebalo bi da imamo ugovor sa novim izvođačom radova na dionici zapadno prema Laktašima i Banjaluci”, objašnjava Čubrilović i navodi da je riječ o nešto zahtjevnijoj dionici, s obzirom na to da se na njoj nalazi 65 objekata, od čega su dva mosta – jedan preko rijeke Vrbas dužine 549 metara, i drugi preko Ukrine, dužine 149 metara.
“Autoput Banjaluka – Doboj značajan je zbog činjenice da će njegovom izgradnjom biti omogućeno povezivanje autoputa Gradiška – Banjaluka sa panevropskim koridorom Pet ce”, podsjeća Čubrilović.
Do aprila bi trebalo da budu okončani svi poslovi, kako bi se moglo pristupiti naplati putarine na autoputu Banjaluka – Gradiška, navodi ministar i podsjeća da je to ugovorna obaveza Republike Srpske po otvaranju nekih kreditnih linija.
Govoreći o sudbini projekta u vezi sa izgradnjom koridora “Pet ce” kroz Republiku Srpsku, Čubrilović je rekao da je Srpska čvrsto opredijeljena za izgradnju autoputa Doboj – Vukosavlje, dužine 46 kilometara, kao dijela koridora “Pet ce”, koji je značajan i za funkcionisanje autoputa Banjaluka – Doboj.
Čubrilović je rekao da su na poziv za izgradnju dionice autoputa koridora “Pet ce”, koji prolazi kroz Republiku Srpsku, po modelu javno-privatnog partnerstva, stigle ponude dva konzorcija koji čine četiri renomirane kompanije.
“Jednu ponudu čini konzorcijum ‘Štrabaka’ iz Austrije i ‘Bujika’ iz Francuske, a drugu ‘Samsung’ iz Koreje i ‘Ežis’ iz Francuske. U toku je analiza prispjelih ponuda”, istakao je Čubrilović.
On je podsjetio da je Evropska banka za obnovu i razvoj izrazila spremnost da budućem partneru odobri kreditna sredstva za izgradnju.
“Ukoliko sve bude išlo po planu, početkom 2014. godine mogao bi da bude izabran partner i ispunjeni uslovi za početak gradnje”, istakao je Čubrilović.
Kada je riječ o izgradnji mosta na rijeci Savi kod Gradiške, između BiH i Hrvatske, Čubrilović je rekao da je to jedan od najznačajnijih infrastrukturnih projekata za Republiku Srpsku i BiH, jer će autoput Banjaluka – Gradiška biti povezan sa panevropskim koridorom Zagreb – Beograd.
“Ovaj most je veoma značajan i u kontekstu ulaska Hrvatske u EU, jer će većina namirnica životinjskog porijekla ići preko graničnog prelaza Gradiška”, istakao je ministar saobraćaja i veza Srpske.
Čubrilović napominje da početak izgradnje ovog mosta ne zavisi od Republike Srpske.
“Do ovog trenutka obezbijeđena je građevinska dozvola i što se tiče Republike Srpske već sutra bi mogao biti raspisan tender za izbor izvođača radova. Ali, Hrvatska još nije definisala način na koji će učestvovati u realizaciji ovog projekta”, objasnio je Čubrilović.
On podsjeća da su na sastanku sa ministrom privrede Hrvatske Ivanom Vrdoljakom u januaru dobili uvjeravanja da nema formalnih prepreka za realizaciju ovog projekta.
“Ostalo je definisanje načina na koji je Hrvatska finansirati svoj dio, odnosno polovinu troškova izgradnje ovog mosta”, rekao je Čubrilović i dodao da se stiče utisak da trenutno nema političke volje kako bi se prišlo realizaciji ovog projekta.
Čubrilović ističe da Vlada mora naći rješenje za “Željeznice Srpske”, navodeći da, uprkos svim problemima, “Željeznice Srpske ” ne stoje ništa lošije u odnosu na željeznice u okruženju, jer su poželjan partner.
On objašnjava da “Željeznice” imaju probleme u vezi s naplatom od nekih privrednih subjekata, kao što je “Birač”, koji se gotovo redovno kreditira zbog stalnog neplaćanja prema “Željeznicama Srpske”.
Prema njegovim riječima, “Željeznice Republike Srpske” suočene su sa problemom “nasljeđa”, jer su iz rata izašle sa povećanim brojem radnika i u toku poslijeratnog perioda još nisu uspjele da se stabilizuju.
“Nagomilane obaveze, u finansijskom smislu, nisu problem koji se ne može prevazići i treba samo naći načina i pristupiti tome”, kaže Čubrilović.
On smatra da prijedlog koji je sačinio menadžment “Željeznica Republike Srpske”, uz neke korekcije, može biti jedno od rješenja, ističući da će neki od prijedloga biti razmatrani na tematskoj sjednici Vlade Srpske i da će se ići ka ozdravljenju tog preduzeća.
Čubrilović nije mogao isključiti da jedno od rješenja za “Željeznice Republike Srpske” bude i stečaj, ali ne u smislu da ovo preduzeće prestane sa radom, već stečaj da dođe do ozdravljenja i da nastavi rad.
Komentarišući mogućnost uspostavljanja redovne aviolinije između Banjaluke i Grčke, Čubrilović je rekao da postoji veliko interesovanje grčkih aviokompanija da na komercijalnoj osnovi uspostave takvu avioliniju i da lično smatra da ova ideja nije bez osnova.
Čubrilović precizira da bi ova aviolinija bila uspostavljena preko dvije destinacije sa Banjalukom i još nekim od gradova u BiH – Sarajevom, Tuzlom ili Mostarom.
“Nikakva odluka o otvaranju ove aviolinije neće biti donesena sve dok predstavnici grčkih aviokompanija ne analiziraju statističke podatke turističkih organizacija u Srpskoj kako bi sagledali isplativost tog projekta”, zaključio je Čubrilović. Srna

autoput hrvatska nedeljko cubrilovic top vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakVidović: Veći prihodi za 1,8 odsto
Sljedeći članak Na prodaju privatno ostrvo na Plitvicama

Povezani članci

Capital teme 05 minuta čitanja

Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

Stav 04 minute čitanja

Plan rasta – plan koji pokreće Bosnu i Hercegovinu

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

5. Decembra 2025. — 16:5505 minuta čitanja

Predložene izmjene Zakona o uređenju prostora i građenju drastično i bez opravdanog razloga centralizuju ključne nadležnosti

Nastavlja se rat banaka i UIO

5. Decembra 2025. — 15:43

Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

5. Decembra 2025. — 14:20

Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

5. Decembra 2025. — 13:31

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.