KRAGUJEVAC, Iako u fabrici Fijat automobili Srbija kažu da infrastruktura u ovom trenutku zadovoljava trenutne potrebe, u ovoj oblasti je ostalo najviše nezavršenog posla.
Privreda Šumadije i Pomoravlja u prvih šest mjeseci prošle godine prvi put poslije dvije decenije, zabilježila je pozitivan bilans u trgovinskoj razmijeni sa svetom, a trend nešto uspješnijeg izvoza od uvoza, nastavljen je sve do početka decembra.
Prevoz vozila iz kruga Fijata do glavne željezničke stanice odvija se tako što pomoćnik mašinovođe silazi sa voza i zaustavlja saobraćaj. Iako pruga siječe regionalni put Kragujevac-Jagodina, ni na ovom, ali ni na naredna dva prelaza ne radi mehanizam za spuštanje rampe. Tako je već gotovo 15 godina, tvrde poznavaoci prilika.
Prema riječima direktora poslovnog razvoja kompanije “Fijat automobili Srbija” Dijega Velinija, ovaj dio pruge u vlasništvu je četiri “Zastavina” društva, sa kojima imaju sporazum o njenom korišćenju. “Fijat” će zauzvrat uložiti sredstva u njenu rekonstrukciju, a problem sa rampama trebalo bi, kako saznajemo, da bude riješen do kraja godine, sa još četiri pružna prelaza do Lapova.
“Fijat zajedno sa lokalnom samoupravom i Željeznicama Srbije radi na ovom problemu. U gradskoj upravi nalazi se projekat kojim će biti on riješen”, kaže Dijego Velini.
Nebojša Zdravković, zamjenik gradonačelnika Kragujevca kaže da tri pružna prelaza obezbijediti Fijat.
“Planirani su i ovi pružni prelazi van kruga “Fijat automobili Srbija” da se automatizuju, postoje projekti urađeni, i ovi prezali van kruga “Fijata” jer “Fijat” hoće da se ispune svjetski bezbjednosni standardi”, kaže Zdravković.
U ovom trenutku nedjeljno 10 vozova sa novim modelom “500L” izlazi iz Kragujevca i Srbije. Zamjenik gradonačelnika Nebojša Zdravković kaže da su grad i država do sada u infrastrukturu uložili tri miliona evra, a da je prioritet autoput Kragujevac-Batočina.
“Trenutno se privode radovi na dionici dužine šest kilometara, projektuje se pet kilometara kroz opštinu Batočina, ali kompletna dionica i konačno spajanje Kragujevca sa Koridorom 10 biće završeno do oktobra ove godine”, kaže Zdravković. Najveći nezavršen posao je ipak izgradnja južne obilaznice koja treba da rastereti centar Kragujevca od kamionskog saobraćaja. Iako je trebalo da bude završena do kraja iduće godine, prema Zdravkovićevim riječima, njen završetak pomjeren je za kraj 2015. B 92