BEOGRAD, Ruski partneri nemaju ništa protiv da se dio ruskog kredita namijenjen gradnji pruge Valjevo-Loznica preusmjeri na Koridor 10, kažu u Željeznicama Srbije.
A ministar saobraćaja Srbije Milutin Mrkonjić ističe će zamjena projekata usporiti realizaciju tog aranžmana i da mora da se poštuje Master plan razvoja saobraćaja Srbije koji je dogovoren sa EU.
U srpskim željeznicama je rečeno da su Rusi saglasni da se novac preusmjeri na gradnju pruge od Stare Pazove do Novog Sada na Koridoru 10 i da je ruskim partnerima bitno da se predviđeni novac investira.
“Podsjećam sve one koji govore o tome, a prije svega ljude sa željeznice, koji bi prije trebalo da nauče – šta je to razvoj željeznice, da postoji Master plan saobraćaja do 2027”, naglasio je Mrkonjić dodajući da nismo samo mi u pitanju već i EU koja je finansirala izradu Master plana.
“Upravo zahvaljujući nesposobnosti željeznice da napravi projektnu dokumentaciju, mi smo jedva sastavili listu i ovih projekata koje smo najzad uspjeli da ubacimo u program”, kazao je Mrkonjić
On je kazao da je Koridor 10 projekat broj jedan, ali da je tim planom predviđen i završetak pruge Valjevo – Loznica, koja je dio Južne balkanske transverzale, koja jedino na tom dijelu nije završena.
“Svaka dionica nosi nove dvije godine pomijeranja, a to znači odlaganje cijelog ovog paketa za narednih par godina. Nisam spreman u tome da učestvujem, ali sam spreman da branim ovaj Master plan – samo ono što je u tom planu i što smo ugovorili treba ispoštovati”, izričit je Mrkonjić.
On savjetuje ljudima na željeznici, koji je sada vode, “da shvate da ne počinje sa njima ništa već da treba da nastave ono što je do sada urađeno i započeto”.
Ministar saobraćaja je naglasio da ni ti ranije dogovoreni projekti nisu potpuno gotovi, osim šest dionica na Koridoru 10 i da su Rusi bili u pravu kada su nam prigovarali.
Pruga Valjevo – Loznica je, kako je rekao, već 100 godina u raznim programima razvoja željeznice Srbije, Jugoslavije i Balkana, koja je veoma važna za teretni saobraćaj.
“Nikakve lokalne stvari nisu bile u pitanju”, istakao je Mrkonjić komentarišući kritike da je taj projekat predviđen samo zato što je bivši čelnik željeznice iz Valjeva.
Ministar je kazao da će željeznički Koridor 10 kroz Srbiju biti završen do 2020. godine, kada će na cijeloj trasi pruga biti dvokolosječna, elektrificirana i mješovita za brzine vozova preko 160 kilometara na sat i naveo da je potrebno uložiti oko 4,5 milijarde evra. Tanjug