BEOGRAD, Reorganizovani Jat bi mogao da funkcioniše već od početka marta, izjavio je danas ministar saobraćaja Srbije Milutin Mrkonjić, navodeći da će dugovi te aviokompanije morati da se prenesu na državu.
“Sve više sam siguran, bez obzira na interesovanje mnogih kompanija iz svijeta, sa Bliskog i Dalekog istoka, iz Rusije ili Njemačke…, sve više sam uvjeren i to iznosim kao svoj prijedlog – da će Jat ostati kompanija kakva jeste”, rekao je Mrkonjić.
On je naveo da će dio radne snage koji ispunjava uslove za socijalni program dobiti novac da ode u penziju ili na neka druga mjesta.
“Sve više sam siguran da dugovi Jata moraju na neki način da se prenesu na državu i da Jat – sa postojećim slotovima (prava sletanja i uzletanja) i kadrovima koji bi nam ostali, sa sadašnjim avionima i lizingom par novih aviona – da će takva kompanija biti moguća i ostvarljiva već početkom marta”, istakao je ministar saobraćaja.
Mrkonjić je kazao da ne želi da ‘prejudicira’ rezultate rada komisije koja riješava sudbinu Jata, ali da mu je dužnost kao ministra saobraćaja da “u ovom trenutku predoči realnost i situaciju u kojoj se nalazimo”.
On je naglasio da i vlada insistira da se pitanje Jata riješi.
“Ovo je varijanta koja bi, prema mom mišljenju, već od marta mogla da živi”, dodao je Mrkonjić.
Osnivanje nove nacionalne aviokompanije bila je ideja prethodne vlade, koja je 2010. donijela tu odluku i godinu dana kasnije raspisala tender za izbor strateškog partnera, ali se nije javio nijedan ponuđač.
Jat je bio ponuđen na prodaju i 2008. godine, ali se i na taj tender niko nije javio, a još od 2007. kao potencijalni partneri Jata u medijima su pominjani ruski “Aeroflot”, “Island er”, “Turkiš erlajns”, “Baltik avijejšn sistems”, konzorcijum domaćih privrednika, “Er Azija”, “Etihad”…
Na prvom tenderu 2008. ponuđeno je bilo 51 odsto kapitala Jata po cijeni od 51 miliona evra. Tanjug